Ga naar inhoud

dropboxprobleem xubuntu 12.04 LTS


Aanbevolen berichten

Heb net Xubuntu 12.04LTS (64bits beta) geinstalleerd en wil Dropbox installeren. Dit lukt niet via synaptic, omdat daar nautilus roet in het eten gooit. Thunar-dropbox optie is niet aanwezig. Installeren via .deb van dropbox site lukt ook niet. Wederom nautilus die dwarsligt (no dependency statisfaction). Installeren via command line optie op dropboxsite lijkt gedeeltelijk te werken. Wanneer ik echter terminal sluit is nergens een installatie van dropbox te bekennen en stoppen alle acties! Heb al gegoogled maar niets kunnen vinden. 1e vraag is dus : hoe krijg ik Dropbox compleet werkend geinstalleerd onder Xubuntu 12.04 LTS 64bits? AANVULLING : heb net geconstateerd dat wanneer je het volgende commando ( ~/.dropbox-dist/dropboxd ) uitvoert in de terminal en vervolgens de terminal niet afsluit(!), dat dan alles naar behoren lijkt te werken. Echter optimaal is het natuurlijk niet, want ik wil dat Dropbox gewoon tijdens het booten automatisch start. 2e vraag derhalve :Ik ben geen terminaltijger dus is het mogelijk om het dit commando automatisch te laten uitvoeren tijdens het booten van m'n pc en zo ja hoe doe ik dat? Thx!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb Dropbox gewoon geïnstalleerd via het softwarecentrum. Nu ik dit lees zie ik dat ik ook Nautilus geïnstalleerd heb, maar weet niet zeker of dat door de installatie van Dropbox komt. Ik heb 'm net in ieder geval net verwijderd en Dropbox start nog steeds. Wel heeft Thunar niet de Dropbox opties in het contextmenu, dus als je bijvoorbeeld de public link wilt hebben moet je die op de site halen. Je kan ook dit nog proberen om aan het contextmenu te komen: http://softwarebakery.com/maato/thunar-dropbox.html Maar dat heb ik zelf nog niet bekeken. Of je doet wat hier staat: http://forums.dropbox.com/topic.php?id=34095 Maar dan staat dit altijd in je contextmenu, dus niet alleen bij een bestand in de Public folder van je Dropbox. [b:94c1d9dea6]Dus voor de installatie:[/b:94c1d9dea6] [code:1:94c1d9dea6]sudo apt-get install nautilus //Dan gaat ie niet zeuren sudo apt-get install dropbox //Dropbox installeren dropbox autostart y //Dropbox start automatisch met systeem sudo apt-get remove nautilus //Nautilus is niet meer nodig, dus verwijderen we het[/code:1:94c1d9dea6] Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...