Ga naar inhoud

mysql 5.1 upgraden naar 5.5.x ubuntu


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, weet iemand toevallig hoe je mysql 5.1 kan upgraden naar 5.5 in ubuntu server 11.10? er is namelijk nog geen apt-get package voor. ik heb het internet al dood gezocht maar al de "wget" linkjes die in de tutorials en oplossingen staan op internet krijg ik de 404 fout dat hij de website niet kan vinden om het bestandje van af te plukken. heeft iemand toevallig een oplossing? alvast bedankt!
Link naar reactie
Waarom wil je nu naar een hogere pakketversie? Ubuntu is geen rollende uitgave (rolling release), maar een vastgezette uitgave. Zodoende heb je soms wat oudere pakketten, maar ze zijn wel stabiel en beproefd *in jouw Ubuntuversie*. En ze worden veilig gehouden gedurende de levensduur van de betreffende Ubuntuversie. Wil je een nieuwere pakketversie, dan raad ik aan om twee maanden te wachten. Dan verschijnt Ubuntu 12.04, en die zal de nieuwste pakketversies in zijn pakketbronnen hebben. Bovendien is 12.04 een LTS-versie, dus sowieso beter geschikt voor een server (want vijf jaar veiligheidsupdates i.p.v. de normale anderhalf jaar).
Link naar reactie
ja ik kan er niks aan doen dat daar een ubuntu machine staat:P het is namelijk zo hun willen een programma met een database gaan draaien en het programma wat hun gekocht hebben is alleen geschikt voor MySQL 5.5.x en ik weet dat er een nieuwe ubuntu aan zit te komen maar is dat echt al over 2 maanden? dat zou wel mooi zijn. volkomen met je eens ik zie liever freeBSD voor dit soort dingen.. maar gewoon maar wachten dan? tenzij iemand nog mooie oplossing te bieden heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...