Ga naar inhoud

fatsoenlijk silverlight-alternatief voor linux?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijk silverlight-alternatief voor linux. Er is Moonlight, maar ik lees dat dit project op sterven na dood is en dat het vaak problemen geeft met Firefox. Eigen ervaring : vastlopers, niet synchroon beeld en geluid, wel geluid geen beeld, kortom bloedirritant en waardeloos! Er zijn workarounds te vinden, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten (veel teveel 'gedoe' en dat is er al genoeg). Bestaat er niet een simpel te installeren, stabiel en werkend alternatief voor silverlight? Zo ja, weet iemand waar ik dat kan vinden. Zo nee, wordt het dan niet eens tijd dat de linux-gemeenschap hiermee komt, want ik ben niet de enige - zo lees ik regelmatig - die silverlight-video's wenst te bekijken. Wanneer het nou om een of andere amper gebruikte optie gaat, dan kan ik daar prima mee leven, maar webvideo's...iedereen bekijkt ze! Thx!
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie Steef! Extra probleem dat zich voordoet met Moonlight is dat deze niet compatible is met FF 10.0.1. Kortom Moonlight is en blijft een ernstig zorgenkindje. Op zich niet zo vreemd natuurlijk, want MS komt in het verhaal voor en dan ontstaat er linksom of rechtsom altijd wel een of andere vorm van instabiele computerellende :wink: Aangezien er verder niemand gereageerd heeft, denk ik dat de conclusie gerechtvaardigd is, dat er op het moment van schrijven dus geen linux-alternatief voor Silverlight is! Mocht die er wel komen/zijn (simpel en vooral stabiel) laat het dan svp even via deze thread weten. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Moonlight is zo dood als een pier. Overigens gaat Microsoft zelf, waarschijnlijk ook niet door met Silverlight. Over een paar jaar zijn we dan vanzelf van de ellende af. Ik heb mijn Multimediapagina zojuist aangevuld voor uitzendinggemist.nl, die gelukkig een alternatief biedt voor haar Silverlight-inhoud: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia#TOC-Stap-3:-installeer-geen-Moonlight-m
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...