Ga naar inhoud

oude werkomgeving???


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb net Ubuntu 11.10 geinstalleerd en ik baal stevig van de nieuwe werkomgeving! Zal allemaal best prachtig werken, maar ik zie nergens een knop oid waarmee ik simpel kan omschakelen naar de oude werkomgeving. Ik zoek me te pletter naar bepaalde zaken :evil: :evil: :evil: ! Of heeft Canonical gewoon besloten om de zaak volledig te vernieuwen zonder terugkeerknop naar de traditionele werkomgeving? Ik wil bv een ander thema installeren, maar onder Appearance kan ik niets vinden....ik vond het heerlijk om rechtsonderin van workspace te kunnen switchen....er is nu wel iets dat workspaces heet, maar ik vind het 3x niets! Ik wil die gewoon weer rechtsonderin hebben. Dit zijn maar een paar voorbeelden. Is er een simpele manier terug? Met een paar klikken? Niet dat er allerhande capriolen uitgehaald moeten worden.... Zo niet, dan vind ik dat echt waardeloos. Thx!
Link naar reactie
Ik heb het verhaal omtrent Linus Torvalds en Gnome3 ook even gelezen : http://techhamlet.com/2011/08/linus-torvalds-says-gnome-3-is-crazy-and-goes-for-xfce/ Zegt voldoende. Ben dus niet de enige die behoorlijk geirriteerd reageert. Ik snap de 'ontwerpers' van Ubuntu 11.10 niet. Je hoeft toch niet bepaald een universitaire studie te hebben afgerond om even logisch te concluderen, dat wanneer je de werkomgeving van Ubuntu compleet verandert, dat er een heleboel gebruikers zullen zijn, die er op z'n zachtst gezegd 'not amused' op zullen reageren. Zorg dan dat er een simpele 'weg terug' is naar de vertrouwde werkomgeving! Veel Ubuntu-beginners die met de vorige versie zijn begonnen en nu geconfronteerd worden met Unity, zullen denken : "Ja daaaag. Heb ik me net Ubuntu een beetje eigen gemaakt, komt er een compleet veranderde werkomgeving. Ik ga weer m'n oude OS (Windows?) gebruiken". Wat een ongelooflijke stomme zet van de 'ontwerpers' is dit zeg. Maar ja, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.....Het ziet er prachtig uit overigens, maar ......het werkt niet lekker! Wat nou intuitief?? Ik werk al jaren met computers. Dan zou ik toch lyrisch moeten zijn over Unity? Nee dus.....verre van dat. Het lijkt wel alsof tegenwoordig alles erop gericht is, dat OS-en er zo 'hollywood-gelikt' mogelijk uit moeten zien. Alles voor de eye-candy!! Leuk hoor, maar ik heb 100x liever een snel, stabiel en veilig draaiend OS, dan een OS dat er bij wijze van spreken uitziet als een 'Barbie-bimbo', maar op voornoemde gebieden dikke steken laat vallen. Pjotr, even een paar vraagjes over Xubuntu : 1) Volgt Xubuntu het release schema van Ubuntu, zodat de volgende versie een LTS-versie zal zijn? 2)Kan ik stellen, dat wat voor Ubuntu werkt, veelal ook voor Xubuntu werkt? 3) Kan jouw snelstartersgids (https://sites.google.com/site/computertip/) in principe ook gebruikt worden voor Xubuntu? Gerben, jij ook bedankt voor je tips! Linux Mint (en ook de lichtgewichtversie Mint LXDE) is ook een van mijn favorieten.
Link naar reactie
De vragen: 1. Ja, maar misschien niet voor 100 %. Het zou kunnen, dat de specifieke Xfce-pakketten niet voor de volle vijf jaar LTS-ondersteuning gaan krijgen. De rest van de pakketten uiteraard wel (wat er onder de motorkap zit, en de toepassingen zoals Firefox en Libre Office). 2. Ja. Het aardige is nu juist, dat Xfce technisch zeer nauw verwant is aan Gnome, waardoor Gnome-spul doorgaans prima werkt in Xfce, en vice versa. Heel anders is het gesteld met KDE, bijvoorbeeld. KDE verschilt technisch (niet alleen uiterlijk) echt wezenlijk van Gnome. 3. Ja. Met enkele kleine aanpassingen; zie daarvoor mijn Xubuntupagina: http://sites.google.com/site/computertip/xubuntu
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Het beste wat ik heb kunnen vinden is gnome-session-fallback [code:1:496b6041a8]sudo apt-get install gnome-session-fallback[/code:1:496b6041a8] Het lijkt meer op de oude interface, maar het is niet perfect. Met een beetje schuiven en rotzooien werkt het prima. http://www.liberiangeek.net/2011/08/return-to-ubuntu-classic-desktop-in-ubuntu-11-10/ Ik kreeg in ieder geval een pc uit de oudheid weer aan de praat, dat stomme unity zorgt alleeen maar voor lags...
Link naar reactie
[quote:9e55eaa7cf="jolo"]Een andere mogelijkheid zou "gnome-session-fallback" kunnen zijn. Info daarover is onder andere te vinden in deze hyperlink http://www.webupd8.org/2011/08/installing-using-classic-gnome-desktop.html[/quote:9e55eaa7cf] Wat mij betreft nog de beste optie ipv een geheel andere desktop incluis aanverwante progjes. Kleine aanvulling installeren zodat het o.a. in het keuze scherm komt toepassingen/softwarecentrum en Gnome ingeven...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...