Ga naar inhoud

[OPGELOST] kernelversie xubuntu


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, graag wil ik het navolgende vragen; ik heb een 'oude'computer met een pentiumIII, 667Mhz, 1Gb geheugen en een RivaTNT2 Pro 32Mb videokaart. nu heb ik xubuntu 10.04 LTS geinstalleerd om eens uit te proberen. tot nu toe is deze versie van linux in elk geval eentje waar de computer goed mee uit de voeten lijkt te kunnen ondanks de hoge leeftijd. bij het opstarten krijg ik de keuze uit het opstarten van 2 kernelversies nl; kernelversie 2.6.32.34 en kernelversie 2.6.32.28 hoe weet ik nu als gebruiker welke versie ik het beste voor mijn computer kan kiezen ? groeten, Willem
Link naar reactie
hallo andre, hartelijk dank voor het antwoord. ik heb momenteel de nieuwste kernelversie draaien en kan als leek geen verschil aan de oppervlakte vinden met de 'oudere' kernelversie. op de site van xubuntu wordt ook gesproken over 256 MB of zelfs 192 MB met opstarten eenmaal geinstalleerd; Once installed, Xubuntu can run with starting from 256 (or even just 192) MB RAM, but it is strongly recommended to have at least 512 MB RAM is dit raadzaam om aan te passen of gewoon de opstartprocedure laten staan zoals het nu door xubuntu is geinstalleerd ? groeten, Willem
Link naar reactie
[quote:189c715f4b="andre@home"]Die RAM slaat op werkgeheugen, dus als je nog reepjes hebt liggen altijd beter. Als het nu al soepel loopt dan is het toch ook OK?[/quote:189c715f4b] hallo andre, daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. nu kwam ik op een site waarbij ik een melding kreeg dat er een ontbrekende flashplugin kan worden geinstalleerd. nu krijg ik de keuze uit; adobe flash gnome swf player gnash swf player is hierbij eentje die de voorkeur misschien heeft ? groeten, Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...