Ga naar inhoud

[ubuntu11.04 desktop]2e schijf zorgt voor geen opstart


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst ubuntu 11.04 desktop 32-bit geinstalleerd, maar wilde 64-bit. Deze heb ik nu op een andere schijf geinstalleerd omdat tijdens de installatie ik niet zeker wist op welke schijf ik nu moest installeren. Echter, tijdens het partitioneren is ws de bootrecord kapot gegaan op de oorspronkelijke schijf. geen probleem want die installatie wilde ik toch al weg doen. nu opnieuw 11.04 64bit geinstalleerd op een andere schijf, dit gaat goed. hang ik echter fysiek de oorspronkelijke schijf er weer in dan verkiest ie die boven de nieuwe schijf en kan er dus niet opgestart worden. haal ik die schijf eruit met alleen de nieuwe schijf/installatie gaat alles goed. het zijn 2 sata schijven e ik kon mij herinneren dat je die hot kon aankoppelen. ik startte dus op met de nieuwe schijf/installatie, en koppelde in ubuntu de 2e oude 32-bit installatie schijf eraan, zodat ik die kon deleten of formatteren oid. Echter, dit werkt niet. ik kan die schijf niet zien, en dan ook niet mounten. wat voor opties heb ik nu om die 2 schijven tegelijkertijd aan te sluiten, op te starten en dan de opstart via de nieuwe schijf te laten doen zodat ik de oude wel in ubuntu zie en hem kan leegmaken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...