Ga naar inhoud

[WebDav]Extra ruimte toevoegen op server


anoniem

Aanbevolen berichten

Het is gelukt om een WebDav server op Debian te installeren. Nu kan ik dus vanaf andere systemen deze als een normale drive benaderen en werkt het dus als een fileserver. Dit werkt dus voor de aangemaakte ruimte onder DocumentRoot /var/www/web1/web/ Als ik nu meer ruimte wil hebben die op een andere partitie (van een andere schijf) staat, dan is het mij niet duidelijk hoe ik die aan de config(s) toe moet voegen. Mounten als hechtpunt /var/www/web1/web/ werkt niet dan werkt Webdav niet meer (kan niet meer inloggen). Ik heb al uren naar how-to's gezocht en gelezen, maar de meesten gaan over de client side hoe je extra drives kunt mounten... Iemand dus ervaring of (wel) een link hoe dat moet? Wil je het zelf eens proberen, leuk om te doen: http://www.howtoforge.com/setting-up-webdav-with-apache2-on-debian-etch of met https (moet ik nog doen) http://bernaerts.dyndns.org/linux/62-debian-webdav-share
Link naar reactie
Opgelost.... over de hele wereld gezworven.... kon toch niet al te moeijlijk zijn, maar a > 10 j geen Linux systeem meer echt onder handen gehad... :oops: Op de ene site de ene tip op de andere site de andere samengevat schreef ik in het Engels of in het NL het zo ongeveer op, zie hieronder. Het werkt nu super, onder XP map je met Netdrive alle server hard disks of het locale schijven zijn. Je kunt de bestanden op die manier eenvoudig van de ene lokatie naar de andere slepen.... Als je dat binnen je fotobewerkings programma doet, blijft de link met de bewerking in tact. Kosten: ca 400 euro met 4 hard disks. De kast, een tower, hebben we gekregen en daar kan als server wel > 8 hard disks in. Het Asus E35M1-I moederbord ondersteunt 6 SATA's en er zit nog een pci poort in waarin nog een 2x (goedkoop) of 4x (duur) SATA controller in kan. Dus 8 minimaal, 10 maximaal. Een Drobo met 4 plaatsen, kost zonder disks al ca 350 euro, en type geschikt voor 8 al >1200 euro.... Bij ons komen er nog 4x60 + 40 (controller) erbij bovenop die ca 400 euro, dus totaal ca 700 euro. Er komt ipv een tapestreamer, een kloon van dit systeem, die 's nacht gesynct wordt. [quote:437183230b]Gelukt....... De werkende default, zie onder. Het werkte toen ik de werkdir naar /data/webdavx (waarbij x=2,3, 4 ) verplaatste en dus weer de rechten goed moest zetten.... wat ik eerder al een aantal keren gedaan had... :( Nu nog even meer aandacht voor de security, het ww bestand op een andere plaats en nog experimenteren met https en certificaten, zou mooi zijn als dat stapje ook nog gezet kan worden. PS: de harde schijven 2, 3 en 4 (sdb, sdc, etc) zijn gemount op data/webdavx (waarbij x=2,3, 4 ) Webdav1 staat gelinked aan de doc root van webdav en staat op een kleine partitie op schijf 1 . Met XP en Netdrive getest, werkt als een speer.... Eigenlijk een eitje achteraf.... maar das vaak zo.... wel een lekker gevoel na > 10 j non-Linux.... Jammer dat MS XP zo gemaakt heeft dat je toch Netdrive nodig hebt..... :( Gelukkig heeft mijn zoon een Mac, en als ik mijn GPS programma naar Linux of MacOS kan (laten....) porteren dan maar weer terug naar die OS'en...[/quote:437183230b] [code:1:437183230b]NameVirtualHost * <VirtualHost *> ServerAdmin webmaster@localhost DocumentRoot /var/www/web1/web/ <Directory /var/www/web1/web/> Options Indexes MultiViews AllowOverride None Order allow,deny allow from all </Directory> Alias /webdav /var/www/web1/web <Location /webdav> DAV On AuthType Basic AuthName "webdav" AuthUserFile /var/www/web1/passwd.dav Require valid-user </Location> Alias /webdav1 /data/webdav1 <Location /webdav1> DAV on Authtype Basic Authname "webdav1" AuthUserFile /var/www/web1/passwd1.dav Require valid-user </location> Alias /webdav2 /data/webdav2 <Location /webdav2> DAV on Authtype Basic Authname "webdav2" AuthUserFile /var/www/web1/passwd2.dav Require valid-user </location> Alias /webdav3 /data/webdav3 <Location /webdav3> DAV on Authtype Basic Authname "webdav3" AuthUserFile /var/www/web1/passwd3.dav Require valid-user </location> </VirtualHost>[/code:1:437183230b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...