Ga naar inhoud

usb 3.0 pci-e controller


anoniem

Aanbevolen berichten

Os = Ubuntu 10.04 lts Systeem is uit 2008 Ik heb daarnet een MSI USB3.0 controller 2 port PCI-E geplaatst om gebruik te kunnen maken van (uiteraard) het razendsnelle usb 3.0. Kaart wordt direct herkend en aangesloten externe harddisk ook. Prima dus.... Nou heb ik een klein testje gedaan waarbij ik een bestand van 2,3 Gb via USB 2.0 en via USB 3.0 heb 'overgepompt'. Bij USB 2.0 duurde het 1 m 24 sec (28 MB/s) en bij USB 3.0 1 m 02 sec (38 MB/s). Ok, usb 3.0 is sneller, maar had volgens mij VEEL sneller moeten zijn! Zouden de verouderde systeemcomponenten uit 2008 de vertragende factor kunnen zijn? Of moet dit niets uitmaken? Moet ik een driver installeren of andere software die nodig is om gebruik te kunnen maken van de volledige usb 3.0 snelheid? Who knows?
Link naar reactie
Of de usb 3.0 driver is geladen, zou je kunnen controleren via commando [code:1:ef53af7e1a] lsmod | grep xhci [/code:1:ef53af7e1a][Enter] Check verder de outputs van [code:1:ef53af7e1a] lspci [/code:1:ef53af7e1a][Enter] en [code:1:ef53af7e1a] lsusb [/code:1:ef53af7e1a][Enter] Als ik zo check op [url=http://tweakers.net/pricewatch/263140/msi-star-usb30.html#tab:info]tweakers,[/url] zie ik alleen als vereisten PCI-e 1x staan. Eventueel zou je nog een snelheidstest kunnen doen in Ubuntu, via Systeem > Beheer > Schijfgereedschap. Daar selecteer je de usb 3.0 schijf, zodat je een benchmark kunt uitvoeren.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hallo, Bij tweakers, ( http://tweakers.net/pricewatch/reviews/263140/msi-star-usb30.html ) wordt ook gesproken van een driver voor die kaart. Wel even verder scrollen. Voorts heb ik op alibaba.com heel veel van deze kaartjes gezien die kennelijk allemaal ,tenminste zo lijkt het, een voedingsaansluiting hebben. Bij een kennis die ik niet bereiken kan heb ik op een bij een MSI moederbord geleverde driver en utility DVD ook een USB 3.0 driver gezien. Heb nog geen ervaring met USB 3.0 maar vond wel deze punten van aandacht. In china worden deze kaartjes door veel zaken geproduceerd(alibaba.com) en kosten daar voor de handel tussen de 3-10$ Succes.
Link naar reactie
@pjotr : Ik denk dat ik de definitieve 12.04 lts versie afwacht. Ik overweeg om Xubuntu ipv Ubuntu te gaan gebruiken, omdat ik Unity echt een ramp vind. M'n USB-hub heeft tot die tijd 'vakantie'. Eens kijken of alles dan wat vlotter werkt. Zo niet, dan wordt het voor mij tijd voor een nieuwe pc denk ik. Alleen m'n portemonee dan nog even overtuigen :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...