Ga naar inhoud

wifi aan de praat krijgen onder SUSE 11.4


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb zojuist SUSE geinstalleerd op mijn PC, helaas kreeg ik niet direct een internetverbinding. Ik heb een USB Sitecom wifi adapter die ik ook gewoon bij de hardware zie staan in YaST hardware informatie scherm, maar bij de netwerkinstellingen zie ik alleen de normale LAN kaart, met ifconfog zie ik alleen eth0 en lo dus geen wlan0 ofzo... Als ik via systeeminstellingen naar Netwerkverbindingen ga, dan kan ik alleen het tabje VPN gebruiken, bedraad Draadloos Mobiel breedband en DSL zijn allemaal grijs en gedisabled... Kan iemand mij vertellen hoe ik nu kan verbinden met mijn draadloze netwerk?
Link naar reactie
Er zit een vervelende fout in openSUSE 11.4: je moet altijd installeren met bedraad internet, via de netwerkkabel dus. Al is het maar tijdelijk, als je een flaptop hebt of zo. Doe je dat niet, dan krijg je geen Network Manager en kun je dus ook niet draadloos verbinden. Ik heb het destijds zelf opgelost door simpelweg te herinstalleren, maar dan met tijdelijk bedraad internet. Daarna de draad eruit getrokken en ik kon prima draadloos verbinden. Nog wat tips voor openSUSE 11.4: http://sites.google.com/site/computertip/opensuse Suus is overigens een uitstekende, betrouwbare Linuxdistributie. Degelijke Duitse kwaliteit. Goeie keus. :)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Vreemd, want ik schrijf dit nu vanaf mijn laptop met draadloze verbinding die ik ook een week ervoor heb geinstalleerd met dezelde DVD... Ook zonder eerst met bedraad netwerk te doen. Ik weet wel dat ik daar eerst ook niet automatisch een netwerk kon vinden, maar dat ik eerst wat moest rommelen in YAsT ofzo en toen had ik het ineens voor elkaar. Geen flauw ide meer wat ik toen heb gedaan om het voor elkaar te krijgen, maar volgens mij was het ook niet helemaal dezelfde situatie....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...