Ga naar inhoud

zwart scherm


Aanbevolen berichten

Ik heb een 'ouwe' Toshiba Sattelite Pro L10 notebook gekregen. CPU : Centrino 1.6Ghz, 512mb ram, graf. chip : intel 82852/82855 GM/GME. Probeer Linux Mint 9 LXDE te installeren. Na opstarten van CD-rom lijkt alles goed te gaan, maar na ongeveer 60-90seconden, wordt het scherm compleet zwart en gebeurt er volstrekt niets meer. Systeem uitzetten door powerknop ingedrukt te houden lukt niet. Kan enkel door batterij even los te koppelen. Image van Mint 9 LXDE opnieuw gebrand, image van andere server opnieuw gedownload(ik dacht aan een mogelijk corrupte image) en gebrand : zelfde resultaat. In bios de VGA memory size verhoogd van 16 MB (jaja, 't is een oudje) naar 32 mb (hoger lukt niet) : zelfde resultaat. Maar eens geboot van Ubuntu 10.04.1 LTS cd-rom : zelfde resultaat. Ik ben door mijn opties heen. Ik heb het idee dat het met de grafische chip te maken heeft(?). Weet iemand hoe ik Linux Mint 9 LXDE geinstalleerd krijg op dit oude beestje? Thx!
Link naar reactie
[quote:9bb56dfdd6="jan13011965"]Probeer Linux Mint 9 LXDE te installeren. Na opstarten van CD-rom lijkt alles goed te gaan, maar na ongeveer 60-90seconden, wordt het scherm compleet zwart en gebeurt er volstrekt niets meer. [/quote:9bb56dfdd6] Maar kreeg je voordat het scherm op zwart ging, de LXDE desktop niet te zien? En had je geen "out of range" melding gezien? Check eventueel hierover de site van pjotr http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld Ook zou je op het Linux Mint forum deze topic kunnen checken [url=http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php?topic=549.0]zwart scherm probleem.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...