Ga naar inhoud

Ubuntu 10.10 + KDE - Draadloos blijft wegvallen


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, sinds enige tijd ben ik de trotse eigenaar van een dual boot die mij voorziet van Ubuntu 10.10 met naast GNOME ook KDE. Echter ervaar ik de laatste tijd problemen met het draadloos internet. Na het opstarten gaat alles nog vlekkeloos, maar na enkele uren of soms korter valt mijn draadloze verbinding weg. Wat hier precies de oorzaak van is kan ik niet aanwijzen, want naar mijn idee gebeurt er niet veel bijzonders op dat moment. Dit kan zowel voorkomen tijdens het gebruik van native Ubuntu applicaties als bij het gebruik van Wine / CrossOver applicaties.:? Na het wegvallen van het draadloze internet is het eenmalig mogelijk om een ander draadloos netwerk te kiezen (we hebben er hier thuis 2, 1 op 2.4 GHz en 1 op 5 GHz) maar daarna is een restart vereist om weer op internet te kunnen. Voor het draadloze netwerk gebruik ik de D-Link DWA 160 Rev. A USB adapter, de D-Link DIR 855 router en de standaard drivers die in het OS zitten (komt hier nog te staan). Verder wordt er dus gebruik gemaakt van zoals eerder al vermeld Ubuntu 10.10 voorzien van alle laatste updates en KDE. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem :) ivopatty
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie, De problemen die zich voor doen blijken echter ergens anders vandaan te komen. Hier kwam ik vandaag achter toen er meer programma's gingen haperen. Het blijkt dat er op 1 of andere manier mij de toegang wordt ontzegd tot mijn persoonlijke wallet na een onbepaalde tijd. Nu heb ik het wachtwoord onversleuteld op moeten slaan om het probleem een 'quick fix' te geven maar ik zie nog wel of ik er meer aandacht aan ga schenken. Nogmaals bedankt voor de reactie!
Link naar reactie
[quote:54b57fe1cd="ivopatty"]Ubuntu 10.10 met naast GNOME ook KDE. (..) Na het opstarten gaat alles nog vlekkeloos, maar na enkele uren of soms korter valt mijn draadloze verbinding weg. [/quote:54b57fe1cd] Gebeurt dit zowel in Gnome en KDE? En valt alleen de signaalsterkte van je eigen netwerk weg? Of ook alle andere draadloze draadloze netwerken? Die van de buren dus. Check dit eventueel in het terminalvenster via commando [code:1:54b57fe1cd] iwlist scan [/code:1:54b57fe1cd][Enter] Begrijp ik uit je onderschrift dat die Windows 7 Ultimate x64 op dezelfde laptop zit in dualboot met Ubuntu 10.10? Werkt het draadloos netwerk dan wel correct in Windows 7? Hoe had je overigens het draadloze netwerk in Ubuntu 10.10 weekend gekregen? Ik zie in ieder geval jouw D-Link DWA 160 Rev. A USB adapter staan op http://linux-wless.passys.nl/query_part.php?brandname=D-Link Deze gebruikt zo te zien de ar9710usb driver. Klopt dit? Heb je dit gecheckt via commando [code:1:54b57fe1cd] lsusb [/code:1:54b57fe1cd][Enter] en [code:1:54b57fe1cd] lsmod [/code:1:54b57fe1cd][Enter] En [code:1:54b57fe1cd] dmesg | grep ar9710usb [/code:1:54b57fe1cd][Enter] Had je de firmware gedownload vanaf de aanbevolen http://wireless.kernel.org/en/users/Drivers/ar9170 [quote:54b57fe1cd="ivopatty"]Het blijkt dat er op 1 of andere manier mij de toegang wordt ontzegd tot mijn persoonlijke wallet na een onbepaalde tijd.[/quote:54b57fe1cd] KWallet? Dus in KDE? Of gebruik je deze in Gnome?
Link naar reactie
Hoi Jolo, bedankt voor de reactie. Heb het een paar dagen redelijk druk gehad dus ben nu pas toegekomen aan het doorlezen van de thread. Het internet valt alleen weg in KDE. In Gnome is het me in ieder geval nog nooit gebeurd. En dat heb ik ook wel even lang gebruikt als KDE tot noch toe. Verder is het niet het bereik wat wegvalt. iwlist scan geeft nog steeds aan dat ik bereik heb, maar er wordt simpelweg geen website geladen en ook alle andere internet / netwerk vereisende applicaties stoppen met werken. Ook maak ik inderdaad gebruik van de aanbevolen drivers en is het inderdaad de ar9170 adapter. En ook weer is dit het geval bij KWallet. Inderdaad in KDE gebruikt. Wat het nou in dit geval is geweest ben ik nog steeds niet exact achter maar het lijkt er op dat het niet meer voorkomt sinds ik gebruik maak van een onversleutelde opslag. Bedankt voor je hulp en ik hoop dat het blijft werken, mocht je nog iets weten dan hoor ik het uiteraard graag :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...