Ga naar inhoud

ubuntu 10.10 geblokkeerd wachtwoord


anoniem

Aanbevolen berichten

NOODKREET Ik heb Ubuntu 10.10 geinstalleerd volgens artikel CT 15-12-2010. Geen versleutelde ww; wel een eenvoudige gebruikersnaam en ww. Nadat CD eruit was, pc opnieuw gestart. Nu echter steeds zwart scherm met vraaqg naar log-in. Wanneer ik gebr,naam invul en vervolgens ww wil tikken, blijft de horizontqle cursus knipperen en verschuift niet. Wanneer ik op enter druk en dan ww tik, verschijnen er 2 letters, maar dan verschijnt mededelingen dat ik moet inloggen. Hoe kom ik ooit nog bij mijn bestanden?
Link naar reactie
Een vervelende kennismaking met Linux.... Het lijkt erop, dat de automatische herkenning van het beeldscherm mislukt. Doe eens een opstart in herstelmodus (Recovery mode), en kies dan voor het herstellen van de grafische omgeving. Overigens: als je in een terminal je wachtwoord intikt, dan zie je niets, zelfs geen sterretjes. Dat hoort zo. Maar het wordt wel degelijk geregistreerd, als je daarna op Enter drukt. Maar goed, dat doet nu niet terzake, want je zou überhaupt niet in een terminal moeten belanden...
Link naar reactie
dank alvast, met het ww gaat nu wel verder: ik lees: welcome to Ubuntu documentation https help.ubuntu, gevolgd door mijn emailadres met : ~$(zoiets) plus cursor, moet daar wat ingevuld? Dan recovery, zou F10 moeten zijn, maar daar niets, bij F11 komt een (blauw) programma met -main, advanced, power, boot, exit. Staat daar iets bij? gr, Catherine
Link naar reactie
Ik bedoel niet de Recovery van Windows of van het BIOS, maar de Recovery (Herstelmodus) van Ubuntu. Dat is de tweede regel in het Grubmenu (normaal start je op vanaf de eerste regel). Het Grubmenu is het menu van waaruit je kunt kiezen tussen Ubuntu en Windows, op een tweevoudig opstartbare computer. Krijg je het Grubmenu nooit te zien, omdat je computer alleen Ubuntu bevat? Roep het dan als volgt op: start de computer op, en druk, direct nadat het BIOS-scherm is verdwenen, de SHIFT-toets in en houd hem ingedrukt. Je krijgt nu het Grubmenu te zien.
Link naar reactie
Kies eens voor netroot (terminal met netwerkverbinding). Daarmee kun je, vanuit de terminal, alle beschikbare updates binnenhalen. Daarna tik je in: apt-get update Druk op Enter. Daarna tik je in: apt-get upgrade Druk op Enter. Daarna tik je in: reboot Druk op Enter. Vervolgens probeer je eerst normaal(!) op te starten, want Recovery is misschien niet meer nodig na de updates. Lukt dit niet, herhaal dan de Recovery, want nu zou je die bewuste keuzemogelijkheid (failsafeX) wel moeten zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...