Ga naar inhoud

Ubuntu server 10.04 LTS permissions


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, Ik ben, aan de hand van de workshop, begonnen met Ubuntu Server 10.04. Alles installeert goed volgens mij en ik kan redelijk uit de voeten met Putty. Na het installeren van WordPress loop ik echter steeds tegen een probleem aan. Na het opstarten van WordPress kan het wp-config.php file niet geschreven worden. Ik heb al vanalles geprobeerd via Google en de command line maar daarmee kom ik niet verder. Nu uiteindelijk even een GUI geinstalleerd. Hiermee heb ik vandaag gezien dat ik geen rechten heb om verschillende bestanden te wijzigen omdat ik geen 'eigenaar' ben van de map of het bestand. Alle rechten van mappen en bestanden liggen bij 'root' en ik kan niet inloggen als root. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel eigenaar wordt van de mappen en/of bestanden? Dank je wel...
Link naar reactie
Berend, Ik heb Nautilus geprobeerd, hiermee de rechten van verschillende mappen gewijzigd. Op het eerste gezicht werkt het maar nu heb ik weer problemen met PHPMyAdmin. Ik kan er niet meer in, er verschijnt steeds een foutmelding 'De sessie kan niet foutloos worden gestart...'. Na wat zoekwerk op het web heb ik gevonden dat dat waarschijnlijk ook weer met rechten van verschillende mappen te maken heeft. Wat mis ik in de workshop van CT, dat de installatie van bijvoorbeeld Wordpress niet helemaal loopt zoals omschreven terwijl ik de instructies helemaal volg (op de encryptie na, bij de installatie van Ubuntu Server).
Link naar reactie
[quote:a60d4ae8ea="huubee"]Ubuntu Server 10.04 [/quote:a60d4ae8ea] Deze op de site van computer!totaal http://computertotaal.nl/article/21905/uw-eigen-linux-server.html Ik denk dat je beter niet al te veel kunt rommelen, buiten die workshop om. Op de server zelf, kun je beter geen GUI installeren. Wellicht zou je kunnen checken of deze uitgebreidere [url=http://howtoforge.net/perfect-server-ubuntu-10.04-lucid-lynx-ispconfig-2]Perfect Server[/url] bruikbaar is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...