Ga naar inhoud

Opstart problemen met Ubuntu 10.10


anoniem

Aanbevolen berichten

Ubuntu 10.10 heb ik geinstalleerd op een Acer desktop. Werkt perfect, echter sinds enige tijd heb ik een probleem. Wanneer ik de PC na een nacht wil opstarten, lijkt alles het te doen, echter de monitor blijft zwart. Ik moet een aantal keren opstarten om een leesbaar scherm te krijgen. Na het opstarten komt soms het scherm spontaan op na een langere tijd. Bij het opstarten lijkt het erop dat alle andere componenten goed op starten, gezien de diverse lampjes die aangaan en knipperen zoals van het toetsenbord en de USB poorten. Het stoppen van de PC doe ik via shutdown. Het maakt niet uit of ik de spanning er af hall of er op laat staan gedurende de nacht. Opstarten na een shutdown binne ca 1 uur geeft geen problemen. Kan iemand mij verder helpen met dit probleem.
Link naar reactie
Check eerst hoever je kunt komen met deze hyperlink https://wiki.ubuntu.com/X/Troubleshooting Post zo nodig de output van [code:1:0aaaa3db2d] lspci -tv [/code:1:0aaaa3db2d][Enter] Als je monitor op zwart gaat, gaat dan de monitor naar de spaarstand? Krijg je nog wel een tty te zien, als je drukt op toetsencombinatie Ctrl Alt F1. Zo ja, check dan ook de inhoud van je [code:1:0aaaa3db2d] /var/log/Xorg.0.log [/code:1:0aaaa3db2d]
Link naar reactie
Ik heb hier de output: [code:1:f418e297e4] franka@franka-desktop:~$ lspci -tv -[0000:00]-+-00.0 Silicon Integrated Systems [SiS] 671MX +-01.0-[0000:01]----00.0 Silicon Integrated Systems [SiS] 771/671 PCIE VGA Display Adapter +-02.0 Silicon Integrated Systems [SiS] SiS968 [MuTIOL Media IO] +-02.5 Silicon Integrated Systems [SiS] 5513 [IDE] +-03.0 Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.1 Controller +-03.1 Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.1 Controller +-03.3 Silicon Integrated Systems [SiS] USB 2.0 Controller +-04.0 Silicon Integrated Systems [SiS] 191 Gigabit Ethernet Adapter +-05.0 Silicon Integrated Systems [SiS] SATA Controller / IDE mode +-06.0-[0000:02]-- +-0f.0 Silicon Integrated Systems [SiS] Azalia Audio Controller \-1f.0-[0000:03]-- franka@franka-desktop:~$ ^C [/code:1:f418e297e4] De monitor gaat waarschijnlijk naar de spaarstand, LEDje knippert. Bij beeld brandt dit continue. Ctrl Alt F1 geeft op het moment dat het scherm zwart is geen enkele response. De log file Xorg.0.log kan ik alleen uitlezen als het beeldscherm weer actief is. De instelling van de monitor geeft aan dat deze "unknown" is.
Link naar reactie
[quote:cbec04a054="wanrooij"]De monitor gaat waarschijnlijk naar de spaarstand, LEDje knippert. [/quote:cbec04a054] Bedoel dat je monitor ook gaat knipperen, als je monitor niet aansluit op je PC. [quote:cbec04a054="wanrooij"]Ctrl Alt F1 geeft op het moment dat het scherm zwart is geen enkele response. [/quote:cbec04a054] Dat zou wel een probleem kunnen zijn. Kun je die PC op dat moment dan nog wel pingen, vanaf een andere PC? Zodat je eventueel kunt inloggen via ssh of eventueel Windows applicatie Putty. Verder zou je deze tutorial kunnen checken http://www.ubuntugeek.com/how-to-install-sis-771671-mirage-3-video-drivers-in-ubuntu-10-04-lucid.html Al is die geschreven voor Ubuntu 10.04 zou je 'm evengoed kunnen proberen.
Link naar reactie
[quote:baa10d27f3="wanrooij"]De monitor blijkt stuk te zijn.[/quote:baa10d27f3] Dat kan gebeuren. Hoewel dit nog niet verklaart waarom de PC niet (meer) kon pingen. Of gebruik je wellicht een firewall in Ubuntu 10.10? Ging het overigens om een CRT of TFT monitor. Want hier werkt mijn eerste TFT monitor nog, die ik een jaar of vijf geleden kocht in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=151863&postdays=0&postorder=asc&highlight=tft&start=20]dit topic.[/url]
Link naar reactie
Dat ik niet kon pingen werd veroorzaakt door het feit dat mijn draadloze verbinding vroeg om een WEP code.( en dat kon ik niet zien) Waarschijnlijk kwijt geraakt door het vele starten en stoppen. Monitor is een TFT van Samsung, Valt nog binnen de garantie en wordt opgehaald om te repareren. Ik heb zelf ook geen slechte ervaringen met diverse Monitoren, dit is de eerste. Bedankt voor de support.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...