Ga naar inhoud

schermafdruk gehele website


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik las het volgende over het progje "Paparazzi" (voor de Mac) : "MacTip: Screenshot maken van hele website Door Herwin Lans Een webpagina is vaak langer dan uw scherm. Dat maakt niets uit, want u kunt immers scrollen. Het wordt lastig als u een schermopname van de website wilt maken. Met het programma Paparazzi lukt dat wel. Hiermee maakt u een screenshot van de hele website, ongeacht hoe lang de pagina is. De werking spreekt voor zich: tik de url in van de webpagina en klik op Capture. Download Paparazzi op http://derailer.org/paparazzi/ ." Handig, maar bestaat er ook een kwalitatief goede, veilige en gratis equivalent voor Linux (en Windows)? Ben al een tijdje aan zoeken, maar kan niets vinden. Wie-o-wie? Thx!
Link naar reactie
Een hele webstek kopiëren doe ik zelf altijd met httrack. httrack is een terminalprogramma, maar het werkt gebruikersvriendelijk en makkelijk. Er is ook een grafische schil, webhhtrack, maar die is juist moeilijker te bedienen en bovendien instabiel. webhttrack raad ik dus zeker niet aan. httrack zit bij Ubuntu gewoon in de pakketbronnen. Tik, na installatie, simpelweg httrack in de terminal en druk op Enter. De rest wijzt zich vanzelf. Vervolgens staat de opgeslagen webstek in de map "websites" in je persoonlijke map. Startpunt is het bestand index.html, dat kun je gewoon dubbelklikken en dan opent het zich in Firefox.
Link naar reactie
Met Httrack kopieer je een website naar je harde schijf, dat heeft weinig te maken met het maken van een screenshot. Het zou natuurlijk best kunnen dat TS daarmee geholpen is. Als de website niet te lang is kun je natuurlijk ook de screenshots onder elkaar plakken in een grafisch programma. Kost je een paar stappen maar werkt prima.
Link naar reactie
Pjotr, Ik loop toch tegen een probleempje aan (zie hieronder). Ik start httrack via de terminal en vul als project name "testwebsite" in en geef enter. Dan moet ik 'iets' bij 'Base Path' invullen, maar ik weet niet wat? Als url vul ik bv 'http://www.tvradar.nl/' in en geef enter. In mijn persoonlijke map tref ik geen map 'websites' aan. Wat doe ik fout? "Welcome to HTTrack Website Copier (Offline Browser) 3.43-9+libhtsjava.so.2 Copyright (C) Xavier Roche and other contributors To see the option list, enter a blank line or try httrack --help Enter project name :testwebsite Base path (return=/home/jeroen/websites/) : Enter URLs (separated by commas or blank spaces) :http://www.tvradar.nl/ Action: (enter) 1 Mirror Web Site(s) 2 Mirror Web Site(s) with Wizard 3 Just Get Files Indicated 4 Mirror ALL links in URLs (Multiple Mirror) 5 Test Links In URLs (Bookmark Test) 0 Quit"
Link naar reactie
Nogmaals: een screenshot van een website is wat anders dan een kopie van een website. Een schreenshot van een site is een afbeelding van deze site zoals jij dat met jouw browser op jouw besturingssysteem ziet. Met httrack maak je een kopie van een website. Het programma volgt alle links naar bestanden die het tegenkomt (dus ook grote bestanden) en zet een kopie daarvan op je harde schijf. Zoals pjotr123 al aangeeft kan dat in de vele gigabytes lopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...