Ga naar inhoud

IP-adres anoniem houden?


anoniem

Aanbevolen berichten

In verband met privacy zou ik het prettig vinden, wanneer ik mij voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief aanmeld, dat mijn IP-adres dan anoniem blijft. Zijn er mogelijkheden om je IP-adres geheim te houden (heb wel eens iets gehoord over proxies geloof ik) of is dit van overheidswege of zo niet toegestaan? Ik ben niet bepaald thuis op dit specifieke terrein. Heb het nodige gegoogled, maar daar kom ik niet uit. Thx!
Link naar reactie
Het is voor mensen die er over nadenken een lastig idee maar alles wat jij verstuurd via je eigen internetverbinding wordt gelezen door overheden. Dat hebben we geleerd van de blackberry discussie http://tweakers.net/nieuws/69080/rim-geeft-saudische-overheid-inloggegevens-blackberry-gebruikers.html Met handschoenen aan gemaakt is een nieuwsbrief via de papieren post wel anoniem. De topman van google zegt zelfs: privacy op internet is geen issue meer. http://www.zdnet.be/news/110816/google-vindt-privacy-iets-voor-misdadigers/
Link naar reactie
Tja, het is eigenlijk te zot voor woorden dat iedereen door iedere overheid zo ongeveer gemonitored wordt! En dan zijn er legio mensen die nog steeds denken dat alles wat ze doen achter hun pc 'lekker geheim' is ..... ja hoor, droom lekker verder. Zovelen denken ook niet een beetje na. Mooi voorbeeld is de hele Hyves- en Facebook-hype. Iedereen wordt door de media opgefokt om toch maar vooral dat geweldige "Hyves", "Facebook" en wat alles er nog meer zal komen, te gebruiken. De hele meute hobbelt achter elkaar aan en komt er dan later achter dat hun hele hebben en houen op 'straat' ligt. ZELF nadenken. Gezond verstand gebruiken. Joehoe!!! Maar dat schijnt voor velen waanzinnig complex te zijn. Wanneer je je naam googlet en je vindt niets, doe je het goed!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...