Ga naar inhoud

Linux, Lekker ravotten


Aanbevolen berichten

Beste Lezers, Een onderwerp zoveel als besproken en toch nog niet erg bekend bij sommigen. Wie vandaag de overstap maakt naar Linux komt ineens in een hele andere wereld terecht waar commando opdrachten aan de orde van de dag zijn, en waarin pakketten de hoofdrol vervullen. Niets meer met EXE, BAT, MSI of een ander uitvoerbaar bestand, maar gewoon 'apt-get install' en 'chmod' invullen in een SSH terminal die je ook kent zoals 'CMD' (Windows commando). Ik heb al een uitstapje gemaakt en het bevalt mij best wel. het is anders denken en dat is het gene wat vele verstokte Windows gebruikers nou niet willen. Jammer dat die software bouwers bang zijn dat hun software niet meer open zouden zijn. Dat is ook nog steeds de reden waarom er verrekt zo weinig commerciële toepassingen beschikbaar zijn. Dit terwijl ieder bedrijf wel alles gratis wilt en ook nog in zijn/haar moderne bedrijf minimaal 1 Linux server heeft omdat dat nou uitgerekend het meest veilige systeem is. Iedereen maar doen geloven dat Windows niet goed werkt zonder virus scanner. (Wel dan even je besmette mail openen, dan werkt het in ieder geval niet zo goed in Windows dan in Linux.) SInds kort heb ik een eigen VPS met CentOS bij Hostnet. Eigen beheer van je webserver op afstand in een datacentrale in Amsterdam. Doen ik altijd al wilde, gewoon problemen opsporen en het je eigen maken om er vervolgens veel van te leren. Ook is het een goede leerschool om vervolgens op je eigen Linux computer het even eerst te testen indien je bestanden veranderd. handig dat ik alvast eerst had kunnen oefenen op mijn Ubuntu die ik al redelijk de baas bent. Ik heb dus zelf een VPS en wilt hem nog beter laten draaien dan die al doet. Kan iemand mij deskundig advies en uitleg geven hoe ik de prestaties kan verhogen met Counterbeans in dit [url=http://www.nachtmarkt.info/forumdocs/vps.pdf]tabel[/url]
Link naar reactie
[quote:e212d7ba80]Wie vandaag de overstap maakt naar Linux komt ineens in een hele andere wereld terecht waar commando opdrachten aan de orde van de dag zijn, en waarin pakketten de hoofdrol vervullen. Niets meer met EXE, BAT, MSI of een ander uitvoerbaar bestand, maar gewoon 'apt-get install' en 'chmod' invullen in een SSH terminal die je ook kent zoals 'CMD' (Windows commando). [/quote:e212d7ba80] Dat is het mooie met Ubuntu, die wereld verschilt maar weinig en je hoeft geen commando´s te leren of gebruiken. Dat het kan is wat anders. Zijn er legio die niet eens beseffen dat ze geen windows meer gebruiken. Ook debjes zijn gewoon te dubbelklikken om te installeren. Na 2 weken willen ze geheel niet meer terug.
Link naar reactie
[quote:095f36ce0b="edwardd"]Ik heb dus zelf een VPS en wilt hem nog beter laten draaien dan die al doet. Kan iemand mij deskundig advies en uitleg geven hoe ik de prestaties kan verhogen met Counterbeans in dit [url=http://www.nachtmarkt.info/forumdocs/vps.pdf]tabel[/url][/quote:095f36ce0b] Het lijkt mij helemaal geen overbodige luxe om de prestaties te verbeteren, want nu gebeurt er namelijk helemaal niets als ik op je link klik... Of komt dat omdat ik Windows draai met IE, in plaats van Linux met Firefox? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...