Ga naar inhoud

printen vanuit adobe reader lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Geen antwoord op je vraag, want ik weet het antwoord niet.... Maar wel dit: Adobe Reader voor Linux wordt zeer slecht bijgehouden door Adobe. Geen veiligheidsupdates! Ik raad daarom ten zeerste aan, om Adobe Reader in Linux *niet* te gebruiken, maar de standaard Evince of desnoods xpdf. Die zijn open-bron en worden wel goed veiliggehouden.
Link naar reactie
Ik loop alleen nu tegen een ander probleem aan. Wanneer ik in m'n browser op een site een pdf-file aanklik, krijg ik de melding dat de pdf-file niet kan worden geopend, omdat............Adobe Reader niet gevonden is. Logisch want die heb ik net verwijderd en Evince wordt niet automatisch geopend. Hoe krijg ik het voor elkaar om toch online pdf's geopend te krijgen in Ubuntu Linux zonder dat Adobe Reader is geinstalleerd? Helpt het wanneer ik xpdf installeer? Voor de goede orde hieronder nog even de melding die verschijnt wanneer ik op een online pdf klik : "Could not launch Adobe Reader 8.1.2. Please make sure it exists in PATH variable in the environment. If the problem persists, please reinstall the application."
Link naar reactie
ik neem aan dat je firefox gebruikt? dat programma is niet intelligent genoeg om zelf op te merken dat adobe weg is, maar wel dwars genoeg om te denken dat het geen gebruik hoeft te maken van de systeemconfiguratie voor dit soort zaken. Kijk daarom even in de voorkeuren van firefox met welk programma de browser pdf-bestanden wil openen en wijzig dat in het programma dat op je pc is geïnstalleerd.
Link naar reactie
Maximilaan bedankt! Je advies loste het probleem inderdaad op...... Hieronder nog even in detail hoe in Firefox het programma te wijzigen waarmee pdf's geopend moeten worden, i.c. Evince/Document Viewer : Edit > Preferences > Applications > ga onder 'Content Type' naar PDF-document en klik hierop > selecteer onder 'Action' de optie 'Use Document Viewer' > close. (Wanneer je de PDF's met een ander programma wilt openen klik je dus op 'Use other ...')
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb ubuntu 10.04 LTS geinstalleerd, echter wanneer ik een pdf-file (bestaande uit meerdere pagina's) met evince/document-viewer wil printen, werkt dit uiterst gebrekkig of helemaal niet : 1) voordat m'n hp laserjet m1120n eindelijk begint te printen gaat daar ca 30 seconden overheen, terwijl normaliter het ding direct begint te 'spugen'. 2) Nog vervelender is, dat er maar 1 pagina (van de 9 (!) in mijn geval) wordt geprint en daarna is het einde verhaal. Soms worden de pagina's ook nog onleesbaar geprint. Weet iemand de oplossing hiervoor? Ik heb dan wel Adobe Reader verwijderd van m'n systeem, maar dit is natuurlijk ook waardeloos werken. Ligt het aan ubuntu 10.04 LTS-'kinderziektes'? Is dit een bekend probleem? AANVULLING : Na wat zoeken ben ik op de app OKULAR gestoten. Deze is via synaptic te installeren. Paar vraagjes : 1) ik kan okular alleen openen via de terminal door 'okular' in te toetsen + enter. Hoe kan ik een 'launcher' van okular op m'n bureaublad krijgen? 2) wanneer ik okular als standaard programma wil gebruiken om pdf's mee te openen doe ik dat zoals eerder door mij omschreven, echter ik loop vast bij het volgende : open with > ik kies voor de optie 'other' > maar dan ???......naar welk(e) map/bestand moet ik navigeren om okular als default pdf viewer te krijgen? Tikkie stom misschien, maar in Windows wist ik dat altijd wel, namelijk naar het bestand setup.exe, alleen hoe gaat dat onder Ubuntu? Overigens lukt het printen van alle pagina's van een pdf onder okular dus wel! Lijkt me een prima app...
Link naar reactie
xpdf even uitgeprobeerd, maar die is wel heel erg kaal om eerlijk te zijn. Hoe open ik vanuit xpdf eigenlijk een pdf-file want ik tref die optie nergens aan? En ook nu weer even mijn vraag : wanneer ik okular(of xpdf of welk programma dan ook) als standaard programma wil gebruiken om pdf's (of allerhande andere files) mee te openen doe ik dat zoals eerder door mij omschreven, echter ik loop vast bij het volgende : open with > ik kies voor de optie 'other' > maar dan ???......naar welk(e) map/bestand moet ik navigeren om okular als default pdf viewer te krijgen? Tikkie stom misschien, maar in Windows wist ik dat altijd wel, namelijk naar het bestand setup.exe, alleen hoe gaat dat onder Ubuntu? Ik heb het filesystem al helemaal doorgenomen, maar waar zitten de 'executables' voor de betreffende apps? Hoe gaat dit onder Linux??? Nogmaals van mijn kant niet zo slim, maar ik weet het echt niet....
Link naar reactie
[quote:10f4a1aec9="jan13011965"]open with > ik kies voor de optie 'other' > maar dan ???......naar welk(e) map/bestand moet ik navigeren om okular als default pdf viewer te krijgen? [/quote:10f4a1aec9] Volgens deze hyperlink [url=http://vntutor.blogspot.com/2008/01/how-to-change-default-pdf-reader-in.html]How to Change the Default PDF Reader in Ubuntu Linux,[/url] zou je 'm gewoon kunnen selecteren in dat "Open With" venster. Overigens zou ik zelf niet zo snel kiezen voor Okular in Ubuntu als default pdf viewer. Want het is een document viewer voor KDE 4. [quote:10f4a1aec9="jan13011965"]Wat gebruik jij trouwens als pdf-viewer als ik zo vrij mag zijn?[/quote:10f4a1aec9] Evince. Alleen is het niet mijn gewoonte, deze uit te printen. Als ik nu bijvoorbeeld mijn Alice factuur, die ik per e-mail ontvang als PDF uitprint in Ubuntu 10.04 LTS, dan begint deze vrijwel onmiddellijk met printen. Die factuur, die uit slechts één pagina bestaat, wordt bij mij volledig geprint. [quote:10f4a1aec9="jan13011965"]Ik heb het filesystem al helemaal doorgenomen, maar waar zitten de 'executables' voor de betreffende apps? Hoe gaat dit onder Linux? [/quote:10f4a1aec9] Die zou je kunnen zoeken in een terminalvenster via commando find. Enig uitleg hierover is te vinden in de Ubuntu documentation https://help.ubuntu.com/community/find Bijvoorbeeld [code:1:10f4a1aec9] jolo@conroe-desktop:~$ find /usr -name evince /usr/share/gnome/help/evince /usr/share/gnome/help-langpack/evince /usr/share/gtk-doc/html/evince /usr/share/doc/evince /usr/share/menu/evince /usr/share/omf/evince /usr/share/omf-langpack/evince /usr/share/evince /usr/lib/mime/packages/evince /usr/lib/evince /usr/bin/evince [/code:1:10f4a1aec9]
Link naar reactie
Inderdaad is Okular voor KDE4, echter ik moet zeggen dat deze app bij mij feilloos werkt! Printen begint nu wel direct en ook ALLE pagina's van een pdf-file worden uitgeprint. Dus de problemen die ik met Evince had, zijn met Okular bij mij opgelost, zodat Okular toch wel mijn keuze is. Enfin, zo heeft ieder z'n voorkeur. Blijft wel apart dat bij de een Evince wel gewoon werkt en bij de ander niet, waarbij de oorzaak niet duidelijk is. Overigens las ik her en der dat het probleem met het niet normaal printen bij Evince wel behoorlijk vaak voorkomt. Verder vind ik de weergavekwaliteit van Okular veel beter dan die van Evince of Xpdf. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening.
Link naar reactie
[quote:daf0d84e68="jan13011965"]Inderdaad is Okular voor KDE4, echter ik moet zeggen dat deze app bij mij feilloos werkt! Printen begint nu wel direct en ook ALLE pagina's van een pdf-file worden uitgeprint. Dus de problemen die ik met Evince had, zijn met Okular bij mij opgelost, zodat Okular toch wel mijn keuze is. [/quote:daf0d84e68] Het lijkt erop dat je niet de enige bent http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1166840&page=2 [quote:daf0d84e68="jcpeart"] I also have had this problem. I switched to using Okular as my default PDF viewer/printer and do not have those problems with it. Evince was taking 30 to 40 minutes to print my 4 page bank statement after upgrading to Karmic.[/quote:daf0d84e68] Wellicht wordt je print probleem met evince inderdaad veroorzaakt door een [url=https://launchpad.net/ubuntu/+bugs?field.searchtext=evince+print+lucid&orderby=-importance&search=Search&field.status%3Alist=NEW&field.status%3Alist=INCOMPLETE_WITH_RESPONSE&field.status%3Alist=INCOMPLETE_WITHOUT_RESPONSE&field.status%3Alist=CONFIRMED&field.status%3Alist=TRIAGED&field.status%3Alist=INPROGRESS&field.status%3Alist=FIXCOMMITTED&field.assignee=&field.bug_reporter=&field.omit_dupes=on&field.has_patch=&field.has_no_package=]bug.[/url]
Link naar reactie
Zou me inderdaad niet verbazen. En waarom moeilijk doen, wanneer het met Okular makkelijk kan? Maar nogmaals, wat bij mij goed werkt, hoeft bij iemand anders niet (goed) te werken. Dat geldt uiteraard voor allerhande apps. Het is natuurlijk wel fantastisch dat je onder Linux supermakkelijk en volledig gratis even een andere app installeert en/of deinstalleert en op deze wijze jouw specifieke voorkeurs-app eruit kunt pikken. t'Is nu m'n 3e 'ubuntu/linux-jaar' en ik word alleen maar enthousiaster!!! (Aangezien ik nu enigszins off-topic begin te geraken, zal ik m'n animo maar een beetje temperen :lol:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...