Ga naar inhoud

Bestand veranderd in map


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb vanuit windows een bestand opgeslagen in een bepaalde map. Nu ik onder ubuntu in een andere map op dezelfde schijf ga kijken is er een bestand veranderd in een map. De map heeft dezelfde naam als het bestand eerst. In die map zit het bestand wat ik onder windows heb opgeslagen. Rara hoe kan dit? En is er misschien een kleine mogelijkheid om mijn bestand weer terug te krijgen. is het bijvoorbeeld mogelijk om een map in een bestand te veranderen? Het bestandssyteem is ntfs, het bestand is opgeslagen vanuit ooo calc. Groeten, Corniel
Link naar reactie
[quote:6aa930ecef="cor0612"]Ik heb vanuit Windows een bestand opgeslagen in een bepaalde map. Nu ik onder ubuntu in een andere map op dezelfde schijf ga kijken is er een bestand veranderd in een map.[/quote:6aa930ecef] Ben je daar zeker van? Is dit in Windows ook zo? En als je in Linux in de map, waar die probleem bestand staat, de volgende commando's uitvoert [code:1:6aa930ecef] ls -l [/code:1:6aa930ecef][Enter] en [code:1:6aa930ecef] du [/code:1:6aa930ecef][Enter] Voer bij voorkeur die commando's uit in een map, waarin alleen dat probleem bestand staat. [quote:6aa930ecef="cor0612"]En is er misschien een kleine mogelijkheid om mijn bestand weer terug te krijgen. is het bijvoorbeeld mogelijk om een map in een bestand te veranderen? [/quote:6aa930ecef] Bij mijn weten, is dat niet mogelijk. [quote:6aa930ecef="cor0612"]In die map zit het bestand wat ik onder Windows heb opgeslagen. [/quote:6aa930ecef] Wat is er dan mis met die bestand? Is die wel gewoon leesbaar?
Link naar reactie
Onder windows was die map weg. Ik had ook het bestand uit die map verwijderd die gewoon leesbaar was. Op de plek waar ik het orgineel had opgeslagen was het toen ook weg. Het leek dus veel op zo'n hard of soft link. Nadat ik onder windows had gekeken was de link/map helemaal weg dus valt er niks meer te redden. Bedankt voor de hulp iig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...