Ga naar inhoud

bestanden verwijderen op NAS lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben mijn harde schijf (NAS in netwerk) aan het opruimen en wil veel bestanden weggooien Meestal zijn het grote aantallen bestanden die in mapjes zitten en wil ik de mapjes weggooien. Vaak zijn het backups van een andere computer Een aantal mapjes kan ik niet weggooien en mijn windows XP SP3 meldt dan dat de bestanden in gebruik zijn, maar dat zijn ze niet Ik denk dat ze om de een of andere reden nog open staan Wie weet een progje waarmee ik dergelijke bestanden wel kan weggooien (terwijl de verkenner dat niet wil) Op advies van anderen ben ik in Linux omgeving terecht gekomen terwijl ik daar niets vanaf weet Advies oa Ubutu Ubutu ziet er prachtig uit Volgens de instructie kan ik de div computers en nas benaderen Ik kan de bestanden op andere pcs openen etc, geweldig Op de NAS een probleem; ik zie wel de hoofdmappen, maar kan deze niet openen Ik krijg een foutmelding Unable to mount en did not receive a reply Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
[quote:1c579299d5="adelaar11"]Op de NAS een probleem; ik zie wel de hoofdmappen, maar kan deze niet openen. Ik krijg een foutmelding Unable to mount en did not receive a reply [/quote:1c579299d5] Ik ken op dit moment alleen de foutmelding [code:1:1c579299d5] Unable to mount location. Failed to receive share list from server.[/code:1:1c579299d5] Je foutmelding komt weliswaar niet exact overeen. Maar wellicht staat er iets bruikbaars in deze thread cannot mount [url=http://www.linuxforums.org/forum/linux-networking/154139-cannot-mount-nas-file-server-ubuntu-9-0-4-a.html]NAS file server Ubuntu 9.0.4[/url] Ik kreeg de foutmelding bij mij er overigens niet mee weg. Wellicht zou je kunnen melden om welk merk/type NAS het gaat. Zelf heb ik een conceptronic CHD3NET. Ik checkte de FAQ op de conceptronic website. Er werd een firmware update aangeraden. Weliswaar alleen bedoelt voor Windows 7. Maar bleek bij mij ook te helpen voor Ubuntu.
Link naar reactie
[quote:84f0fd1c07="adelaar11"]Synolgy DS 209+ II (2x 1.5TB RAID1) met firmware en software 2.2-0925 [/quote:84f0fd1c07] Die [url=http://www.synology.com/nld/products/DS209+II/spec.php]DS209+II[/url] ondersteund Linux. Ik kan er niet echt veel over vinden. Ik neem aan dat je nu je NAS probeert te benaderen via Samba. Je zou ook nog kunnen proberen vanaf die Ubuntu Live CD via Places > Connect to Server > Public FTP. Het kan zijn dat je NAS daarop nog moet configureren. Of probeer FTP (with login). Dat laatste heb ik zojuist op mijn NAS met succes kunnen uitproberen. (Want het inloggen via Samba, gaf vandaag bij mij weer dezelfde foutmelding als mijn vorig bericht.) Beknopte info over FTP is te vinden in deze hyperlink http://www.howtoplaza.com/how-to-use-ftp-in-ubuntu
Link naar reactie
Dank je pfff, probleem opgelost en bij mij eenvoudig ook Mijn Synolgy heeft een goede assistent programmatuur Ik hoefde alleen maar NFS aan te vinken bij bevoegdheden voor het gebruik van Linux Daarna met Ubuntu begonnen files te verwijderen; de eerste 200 GB is inmiddels weg (je moet dan wel een extra wachtwoord instellen onder Ubuntu, maar vraagt het systeem zelf om en misschien alleen op een Synology NAS)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...