Ga naar inhoud

Van Xubuntu naar Xp


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een laptop maar hier staat Xubuntu op. Normaal gesproken werk ik met windows en kan ik daar dus ook prima mee uit de voeten. Alleen van Xubuntu heb ik minder kaas gegeten. Nu is mijn vraag of iemand hier aan mij uit kan leggen hoe ik Xubuntu weg kan doen en hiervoor in de plaats Windows Xp erop kan zetten. De Xp cd heb ik hier nog in huis liggen. Alvast bedankt voor alle hulp! :D.
Link naar reactie
Ik kan niet echt wijs uit dat topic dat ligt misschien aan mij... Nu had ik een andere vraag om te kijken of dat makkelijker is... Op de laptop zit namelijk een sticker met dat de laptop designed is voor een aantal widows versies. Nu dacht ik dus nu moet dit er dus opgestaan hebben, of dit staat er nog ergens op. Is er dus een eenvoudige manier om xubuntu of weg te doen of te veranderen om te kijken of er nog een windows versie onder zit of iets dergelijks?.
Link naar reactie
Wat was er dan niet duidelijk aan de website van pjotr123. Meestal wordt er maar één Windows versie voor-geïnstalleerd, waarvoor je dan een recovery CD/DVD had kunnen aanmaken. Alleen laptops met Vista Business en Ultimate hebben downgrade rechten naar Windows XP Professional. Voor info daarover check je de support site van je laptopfabrikant. Als je echter de beschikking hebt over een gewone XP installatie CD, dan kan je ook daarmee de Linux partities verwijderen, en nieuwe partities aanmaken. Op onder andere computerfeeling.nl staat er uitleg over [url=http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp]Installatie Windows XP.[/url] Als het echter gaat om een laptop met een SATA harddisk, check dan deze hyperlink [url=http://news.softpedia.com/news/Install-Windows-XP-On-SATA-Without-a-Floppy-F6-47807.shtml]Install Windows XP on SATA without a Floppy (F6).[/url]
Link naar reactie
[quote:5b9b149ea9="slyse"] Is er dus een eenvoudige manier om xubuntu of weg te doen of te veranderen om te kijken of er nog een windows versie onder zit of iets dergelijks?.[/quote:5b9b149ea9] Er zit zowiezo geen windows-versie 'onder' Windows kan er naast geinstalleerd zijn. Dan heb je bij het opstarten van de laptop een keuzemenu met windows of xubuntu. Start de laptop meteen door naar xubuntu, dan staat er geen windows op. Die kun je uiteraard zelf installeren. Hoe je dat doet valt buiten dit forumonderdeel, ga daarvoor naar de Windows-sectie van dit forum.. In principe is het vrij eenvoudig, start de laptop op met de cd van windows. Daarna is er 1 verschil met andere windows-installaties: je moet eerst alle partities van de schijf verwijderen. Hoe je dat regelt kun je wederom vragen op het windows-gedeelte van dit forum. Er is nog een catch: voor windows heb je uiteraard een licentie nodig. Die staat meestal in de vorm van een sticker op de achterzijde van de laptop. Zit er geen Windows-sticker op de laptop? Dan zul je een XP-licentie moeten aanschaffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...