Ga naar inhoud

webmin of ispconfig


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb Debian (5) geinstalleerd. En moet nu dus BEHEER hebben. Er wordt veel gesproken over WEBMIN en ISPCONFIG, beide een beheertool. Er is ook te lezen dat men BEIDE gebruikt. Is dat niet teveel van het goede ?? 1x beheer zal toch wel OK zijn ?? Tijdens de install kun je kiezen of je WEBMIN wilt installeren. Heb ik overegeslagen omdat ik wil kiezen voor ispconfig. En dan kom ik in het moeras. Na in install van lamp zoek ik dus naar install van ispconfig, maar ik laat me dan heen en weer slingeren. Zoekend naar een howto voor ispconfig NA de instal van een Debian lamp dan kom ik weer bij howtoforge om de lamp opnieuw te beginnen. Maar ik wil juist die tussenstap. Heb dus Debian lamp in mijn bakje zitten en nu zou ik willen weten: waar kan ik een howto vinden om ispconfig te installeren NA debian. Stomme vraag misschien, maar na vele uren zoeken kom ik er toch mee. Heel graag een hint. daarvoor bij voorbaat al vast bedankt. opamax
Link naar reactie
[quote:c2e5d78413="opamax"]Er wordt veel gesproken over WEBMIN en ISPCONFIG, beide een beheertool. Er is ook te lezen dat men BEIDE gebruikt. Is dat niet teveel van het goede [/quote:c2e5d78413] Op howtoforge wordt dat afgeraden http://www.howtoforge.org/forums/showthread.php?t=4684 Verder is er ook nog deze [url=http://www.howtoforge.com/forums/showthread.php?t=2680]WebMin vs ISPConfig.[/url] [quote:c2e5d78413="opamax"] waar kan ik een howto vinden om ispconfig te installeren NA debian. [/quote:c2e5d78413] Ik ben er niet zeker van of er wel een eenvoudige howto voor te vinden is. Maar je zou alvast deze [url=http://ispconfig.bb-hosting.org/nl/downloads.htm]ISPConfig Nederlandse vertaling[/url] kunnen checken. Wat overigens niet inhoud dat alles naar het Nederlands is vertaald. De installatie instructies zelf, zijn in het Engels.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
@jolo: Sorry dat ik zo laat reageer. Erg slordig van me. Excuses ! Heb de server-activiteiten al even stop gezet. Was niet helemaal happy met Debian en heb gekozen voor Ubuntu. Heb daarvan de server-versie 9.10 al op CD gefikt en klaar liggen bij de server. Moet dat dus ff oppakken, maar andere dingen vragen veel aandacht en tijd.
Link naar reactie
[quote:8b4c7d8d09="opamax"]Sorry dat ik zo laat reageer. (..) andere dingen vragen veel aandacht en tijd.[/quote:8b4c7d8d09] OK. Kan gebeuren. [quote:8b4c7d8d09="opamax"]Heb daarvan de server-versie 9.10 al op CD gefikt en klaar liggen bij de server.[/quote:8b4c7d8d09] Prima. Als je daarover vragen hebt, of problemen tegenkomt, zou je die waarschijnlijk het best in een nieuw topic kunnen posten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...