Ga naar inhoud

printer installeren onder mandriva


Aanbevolen berichten

[quote:debbeb3c7a="jan13011965"] Het lukt me niet om mijn printer (HP psc 1350) geinstalleerd te krijgen onder Mandriva One 2009. Ik vind nergens de optie om een nieuwe printer toe te voegen. [/quote:debbeb3c7a] Dat is een bug. Wat hier aan te doen, kun je lezen op deze hyperlink over [url=http://wiki.mandriva.com/en/2009.0_Errata#Printer_configuration_tool_not_installed_by_default_in_One_editions]Printer configuration tool not installed by default in One editions.[/url]
Link naar reactie
Ik probeer de bewuste software (system-config-printer) te installeren via Rpmdrake ("...simply use the Mandriva software management tools to install the system-config-printer package..."), maar hoe moet dat? Ik zal er wel overheen kijken of zo...... (Is overigens de eerste keer dat ik Mandriva uitprobeer).
Link naar reactie
[quote:700e1aca73="jan13011965"] ("...simply use the Mandriva software management tools to install the system-config-printer package..."), maar hoe moet dat? [/quote:700e1aca73] In Gnome. Systeem > Beheer > Software installeren en verwijderen. In het veld Zoeken typ je system-config-printer. Dan druk je op [Enter] Ikzelf heb zojuist de Mandriva 2009.1 free i586 DVD geïnstalleerd. Bij mij was die system-config-printer al reeds geïnstalleerd. Bij mij kon ik gewoon mijn HP All-in-one installeren. Wel moest ik mijn installatie DVD plaatsen, voor de installatie van vereiste aanvullende software. Toen ik op Nieuw klikte werd mijn draadloze netwerk HP all-in-one C6380 direct gedetecteerd op het juiste ip-adres. Ook daarna werden er nog wat afhankelijke pakketten geïnstalleerd. Aan het einde van de installatie zag ik nog wel een cups-server fout:"Er was een fout tijdens de cups-bewerking: 'server-error-unavalable'. Maar zo te zien wordt een print-opdracht gewoon uitgevoerd.
Link naar reactie
hp pcs's worden onder linux aangestuurd door het programma hplip. Die wordt geleverd met een hele reeks handige tools. Typ eens [b:fd91f609bb]hp-[/b:fd91f609bb] gevolgd door 2 x de toets [Tab] voor een overzicht van tools. Bij mij onder suse gaf dat deze lijst: [code:1:fd91f609bb] hp-align hp-devicesetup hpftodit hp-linefeedcal hp-plugin hp-probe hp-setup hp-toolbox hp-check hp-fab hpijs hp-makecopies hp-pqdiag hp-query hp-systray hp-toolbox.wrapper hp-clean hp-faxsetup hp-info hp-makeuri hp-print hp-scan hp-testpage hp-unload hp-colorcal hp-firmware hp-levels hp-mkuri hp-printsettings hp-sendfax hp-timedate[/code:1:fd91f609bb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...