Ga naar inhoud

Backspace in firefox @Ubuntu 8.10


Aanbevolen berichten

Onder Windows maak ik tijdens het browsen veelvuldig gebruik van de backspace-knop t.b.v. vorige pagina (ofwel, sneltoets ipv klikken met de muis). Het valt me op dat dit bij Firefox in Ubuntu niet werkt. Enigszins irritant moet ik zeggen. Valt dit eenvoudig in te stellen? Overigens merk ik dat ik ook niet kan dubbelklikken op het icoontje linksbovenin om vensters af te sluiten.
Link naar reactie
[quote:ef6217472e="Ger"]Onder Windows maak ik tijdens het browsen veelvuldig gebruik van de backspace-knop t.b.v. vorige pagina (ofwel, sneltoets ipv klikken met de muis). Het valt me op dat dit bij Firefox in Ubuntu niet werkt. Enigszins irritant moet ik zeggen. Valt dit eenvoudig in te stellen?[/quote:ef6217472e] in firefox is het [Alt][Pijl naar links] om terug te gaan in de geschiedenis. [quote:ef6217472e]Overigens merk ik dat ik ook niet kan dubbelklikken op het icoontje linksbovenin om vensters af te sluiten.[/quote:ef6217472e] je bedoelt de titelbalk? in kde kun je de sluitknop rechtsboven verhuizen naar linksboven als je dat handiger vindt.
Link naar reactie
[quote:f58b7e6647="maximilaan"]in firefox is het [Alt][Pijl naar links] om terug te gaan in de geschiedenis.[/quote:f58b7e6647]Weet ik, maar het gaat mij erom dat ik ik het met de backspace kan doen. ;) Het is gewoon dat ik het gewend ben, op het werk gebruik ik de backspace vaak, onder XP ook, en wil dan niet moeten nadenken van "Oh wacht, Ubuntu, dan werkt dat niet". Ik ben een gewoontedier. ;) [quote:f58b7e6647]je bedoelt de titelbalk? in kde kun je de sluitknop rechtsboven verhuizen naar linksboven als je dat handiger vindt.[/quote:f58b7e6647]Dat zou al schelen. Hoe doe je dat?
Link naar reactie
[quote:29d36a154a="Ger"].[/quote:29d36a154a]Weet ik, maar het gaat mij erom dat ik ik het met de backspace kan doen. ;)[/quote] Valt me op dat de Solaris-versie dat ook kan :) Maar ik kan helaas niets vinden over de wijze waarop firefox sneltoetsen toewijst en hoe je dat kunt aanpassen. [quote:29d36a154a] [quote:29d36a154a]je bedoelt de titelbalk? in kde kun je de sluitknop rechtsboven verhuizen naar linksboven als je dat handiger vindt.[/quote:29d36a154a]Dat zou al schelen. Hoe doe je dat?[/quote:29d36a154a] In kde3: ga in kcontrol (kde configuratiecentrum) naar [uiterlijk en thema's->vensterdecoraties] tabblad [knoppen] Selecteer [aangepaste posities voor titelbalkknoppen gebruiken]. Daaronder zie je een titelbak van een prehistorische kde-versie met de huidige knopindeling. Helemaal rechts zie je het kruisje. Sleep die naar uiterst links. Veel distributies hebben ook scheidingen tussen de knoppen zitten, die kun je weghalen door de H-tjes vanaf de titelbalk naar het vak eronder te slepen. In KDE4: ga in systemsettings (systeeminstellingen) naar tabblad [algemeen] -> [uiterlijk en gedrag -> uiterlijk], sectie [vensters], tabblad [knoppen] en volg bovenstaande instructies op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...