Ga naar inhoud

close process


Aanbevolen berichten

Onder Ubuntu liep Firefox vast. Met xkill heb ik Firefox 'gekilled'. Toen ik Firefox opnieuw wilde opstarten, kreeg ik de volgende melding : "Firefox is already running, but is not responding. To open a new window, you must first close the existing Firefox process, or restart your system." Op zich duidelijk, alleen weet ik niet hoe ik het bestaande Firefox proces moet afsluiten. Mijn vraag is dan ook : Hoe sluit ik een bepaald proces onder Ubuntu af? Thx!
Link naar reactie
[quote:f4e235aeb0="maximilaan"]Verder kan het vanuit een processenmonitor (geen idee hoe je die bij gnome aanroept, bij kde is dat via Ctrl-Esc) [/quote:f4e235aeb0] Bij mijn weten is er in Ubuntu Gnome er geen sneltoets aan toegewezen. Maar het is wel mogelijk dit zelf te doen. Volgens Vincent kan dit via de gconf-editor. https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/2006-October/002445.html Ik heb dit uitgeprobeerd. Ik heb de Gnome Systeemmonitor toegewezen aan toetsen combinatie <Alt>s Andere manieren om Gnome Systeemmonitor te starten in Ubuntu: Systeem > Beheer > Systeemmonitor. Of in een Terminalvenster [code:1:f4e235aeb0] gnome-system-monitor [/code:1:f4e235aeb0][Enter]
Link naar reactie
Via Systeem > Beheer > Systeemmonitor > tab processes > rechtsklik op een bepaald proces, krijg ik o.a. de volgende opties : 'Stop Process' 'End Process' 'Kill Process' Aangezien Ubuntu zo stabiel draait, is het de eerste keer dat ik de Systeemmonitor gebruik en is mij het het verschil tussen de 3 voornoemde opties niet geheel duidelijk. Aangezien onder 'Stop Process' 'Continue Process' staat, ga ik ervan uit dat je met deze optie het proces tijdelijk stopzet (pauzeert als het ware?) en het proces weer kunt hervatten met 'Continue Process'. Klopt dit? Het verschil tussen 'End Process' en 'Kill Process' is me echter wat minder duidelijk. Kan ik wanneer ik een proces heb beeindigd/gekilled, daarna gewoon de bewuste app weer starten? Ik 'sloop' geen belangrijke zaken o.i.d.?
Link naar reactie
[quote:151e118b52="jan13011965"]Het verschil tussen 'End Process' en 'Kill Process' is me echter wat minder duidelijk. [/quote:151e118b52] Dat wordt uitgelegd in deze Gnome Documentation Library [url=http://library.gnome.org/users/gnome-system-monitor/stable/gnome-system-monitor-usage.html.en#gnome-system-monitor-end-process]3.7. To End a Process & 3.8. To Terminate a Process[/url] Er wordt dus niks gesloopt op de harde schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...