Ga naar inhoud

Koppeling windows server 2003 share met linux fedora 10?????


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraagje. Ik ben voor school bezig maar kom op iets nu uit weet het echt niet meer mischien kan iemand mij hiermee helpen Ik gebruik: Windows server 2003 R2 Linux Fedora 10 Ik moet een koppeling maken tussen linux en windows dat ik in linux het mapje share op windows ook kan bekijken. Dus bijvoorbeeld in /mnt een mapje windows en daar moet ik de share map van windows zien, dus de bestanden die ik in windows er in plaats. ik heb een aantal dingen kunnen vinden kan ik hier iets mee moet ik iets aanpassen is er een andere oplossing? mijn ip server: 192.168.1.1 domein: OIO43.local sharenaam mapje: share staat op E:/data Admin: Administrator WW: Admin123 ip linux: 192.168.1.50 Naam: Thijs ik kan al wel pingen met de server. kan het met zoiets als Mount -t cifs o username=Administrator,password=Admin123//192.168.1.1/share /mnt/windows Ik hoor het echt heel erg graag met vriendelijke groet, THijs Fransen
Link naar reactie
[quote:db75e58f0b="Thijssf"]Ik moet een koppeling maken tussen linux en windows dat ik in linux het mapje share op windows ook kan bekijken.[/quote:db75e58f0b] Bestanden uitwisselen tussen Windows en Fedora Linux via een netwerk, gaat via SAMBA. Hoe je dit kunt doen, check je met deze hyperlink over [url=http://www.reallylinux.com/docs/basicnetworking.shtml]Basic Networking: Windows to Linux Fedora.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...