Ga naar inhoud

Ubuntu 8.10: draadloos internet dilemma


Aanbevolen berichten

Hallo! Ja, ik ben weer eens aan het experimenteren, deze keer met Ubuntu. Ik heb hem geïnstalleerd, ik heb hem al verscheidene keren opnieuw opgestart zelfs. Alleen ik weet niet precies hoe ik nu aan draadloos internet kom, want ik heb geen bedraad internet in de buurt (2e verdieping). Ik kwam zelf op twee opties: Ik heb gehoord dat mijn 802.11n kaart (MSI PC70SE) eigenlijk van Ralink is. Ralink levert wel Linux drivers, maar dat lijkt in de verte niet op installaties... ik weet zelfs niet zeker welke driver ik nu moet hebben. Ik heb in de handleiding van Ubuntu ook gelezen dat je met behulp van [b:2d33a8a4dc]ndisgtk[/b:2d33a8a4dc] de Windows driver kunt gebruiken, maar daar heb ik weer bedraad internet voor nodig! :( Kan iemand me helpen?
Link naar reactie
[quote:74c1fcd5c9="rc_enzo"]Ik heb gehoord dat mijn 802.11n kaart (MSI PC70SE) eigenlijk van Ralink is. [/quote:74c1fcd5c9] Ik neem aan dat je bedoelt Ubuntu 8.10. Want de alpha test van Ubunrtu 9.10 is nog niet eens begonnen. Check alvast op LinuxQuestions.org deze thread over onderwerp [url=http://www.linuxquestions.org/questions/linux-wireless-networking-41/msi-wireless-pc70se-802.11n-on-linux-652844/]MSI wireless PC70SE 802.11n on Linux.[/url] Check ook nog in een termenalvenster de output van [code:1:74c1fcd5c9] lspci -tv [/code:1:74c1fcd5c9][Enter] of eventueel [code:1:74c1fcd5c9] lspci -tv | grep Wireless [/code:1:74c1fcd5c9][Enter] en check of je de getoonde wireless network kan vinden in deze hyperlink van [url=http://linux-wless.passys.nl/]Linux wireless LAN support.[/url]
Link naar reactie
[quote:0a00002e1a="jolo"] k neem aan dat je bedoelt Ubuntu 8.10 [/quote:0a00002e1a] Ja, inderdaad, klein typfoutje. :oops: Ik heb het er toch maar op gewaagd om naar beneden te gaan met mijn joekelkast... Heeft geholpen, heb namelijk ndisgtk gedownload, en dat was genoeg voor mijn kaart om draadloos te worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...