Ga naar inhoud

ksnapshot foutmelding


Aanbevolen berichten

1)Ik heb de schermafdruk-app "Ksnapshot" geinstalleerd (Ubuntu 8.04) en krijg de volgende foutmelding : "There was an error setting up inter-process communications for KDE. The message returned by the system was : Could not open network socket. Please check that the 'dcopserver' program is running." Ik heb al gegoogeld voor een oplossing, maar niets bruikbaars gevonden. Weet iemand hoe dit op te lossen? 2)Kent iemand wellicht ook nog andere schermafdruk-apps (speciaal voor Gnome)? 3)Verder schijn ik met the GIMP ook een schermafdruk te kunnen maken, echter ik kan die optie ("acquire" etc) in de nieuwste GIMP-versie niet meer vinden......weet iemand waar die precies zit? Thx!
Link naar reactie
[quote:caccdb8a89="jan13011965"]2)Kent iemand wellicht ook nog andere schermafdruk-apps (speciaal voor Gnome)? [/quote:caccdb8a89] Daarvoor gebruikt Ubuntu "Eye of Gnome". Deze is direct na het voltooien van de Ubuntu installatie beschikbaar. Als je op [Print Screen] drukt maakt deze een schermafdruk van het volledig scherm. Druk je op toetsen combinatie [Alt] [Print Screen] dan maakt deze een schermafdruk van het geselecteerde venster.
Link naar reactie
Maximilaan bedankt! Ik weet nu de weg naar een schermafdruk in GIMP eindelijk weer. Wat kun je je soms te pletter zoeken naar zoiets simpels.....en het dan niet vinden. Jolo : Kun je met "Eye of Gnome" ook een deel van een venster specifiek selecteren voor een schermafdruk? Want daar gaat het me eigenlijk om.
Link naar reactie
[quote:1f0af680ce="jan13011965"] Jolo : Kun je met "Eye of Gnome" ook een deel van een venster specifiek selecteren voor een schermafdruk? Want daar gaat het me eigenlijk om.[/quote:1f0af680ce] Met ksnapshot kan dat wel. Maar blijkbaar is er iets mis met diens installatie, aangezien hij bepaalde services niet kan opstarten?
Link naar reactie
[quote:171097436a="jan13011965"]ubuntu ksnapshot dcopserver[/quote:171097436a] Dat deel van de foutmelding heb ik geprobeerd in google. Dan zie ik onder andere op het Engelstalige Ubuntu forum deze thread [url=http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=380448]dcopserver error with ubuntu and installed kde.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...