Ga naar inhoud

krusader bevriest onder 8.10


Aanbevolen berichten

Ik werk met Krusader onder Ubuntu 8.04 en 8.10. Onder 8.04 verloopt alles vlekkeloos, echter onder 8.10 'bevriest' Krusader regelmatig bij het aanklikken van bepaalde opties en reageert het volstrekt niet meer. Ctrl+Alt+Backspace is dan de enige oplossing. Ik heb Krusader gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, echter het 'bevriezen' blijft. Weet iemand de oplossing voor dit probleem? Thx!
Link naar reactie
Ik heb op je Krusader onder Ubuntu 8.10 gegoogled. Ik ben er niet zeker van of er wel een oplossing voor is. Ik kwam bijvoorbeeld deze [url=https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/krusader]bug-meldingen[/url] tegen. Verder heb ik even gecheckt op één van mijn oude PC's met onder andere Ubuntu 8.10 erop, kon ik 'm pas installeren nadat ik Ubuntu geüpdatet en opnieuw had opgestart. Ik had die Ubuntu 8.10 ongeveer 31 dagen niet geüpdatet. Bij de eerste start behoort Krusader te worden ingesteld. Welke gereedschappen heb je ingeschakeld? En bij welke opties bevriest Krusader? Overigens al kan Krusader dan wel geïnstalleerd worden onder Ubuntu, is die meer bedoelt voor KDE. Voor Gnome is er bijvoorbeeld [url=http://www.nongnu.org/gcmd/]Gnome Commander.[/url] Te installeren via Synaptic.
Link naar reactie
Ik heb Gnome-commander ook geinstalleerd, maar prefereer Krusader. Mocht het hommeles blijven met Krusader onder Ubuntu 8.10, dan schakel ik wel over naar Gnome-commander. Maar raar vind ik het wel, dat er onder 8.04 geen problemen zijn en onder 8.10 wel. Niet erg logisch in mijn optiek. Wat bedoel je precies met welke gereedschappen ik heb ingeschakeld? Krusader bevriest bij willekeurige opties. Daar is geen pijl op te trekken! Dat maakt het nog complexer.
Link naar reactie
[quote:73fdf4f76a="jan13011965"]Wat bedoel je precies met welke gereedschappen ik heb ingeschakeld? [/quote:73fdf4f76a] Of je bij het configureren dat bij de eerste start gebeurt, nog iets had geconfigureerd? Of gewoon had gekozen voor de default instellingen? [quote:73fdf4f76a="jan13011965"]Krusader bevriest bij willekeurige opties. Daar is geen pijl op te trekken! Dat maakt het nog complexer.[/quote:73fdf4f76a] En ook moeilijker om te reconstrueren. Heb je dat bevriezen als je Kusader gebruikt als gewone- of als root gebruiker? Krusader verwijderen en opnieuw installeren had je al geprobeerd. Maar had je toen wel gekozen voor "Markeren voor volledige verwijdering"?
Link naar reactie
Jolo : Ik heb bij het installeren gewoon voor de default opties gekozen. Bij zowel root- als gewone gebruiker bevriest Krusader. Bij het verwijderen heb ik inderdaad gekozen voor "Markeren voor volledige verwijdering". Blijft vreemd niet? Maximilaan : hoe doe ik "je zou ook in ~/.kde kijken naar configuratiebestanden/mappen van krusader, en die verwijderen" dit precies? Nou ben ik niet zo supertechnisch, maar wanneer ik dergelijke bestanden verwijder, 'sloop' ik Krusader dan niet zodat opstarten helemaal niet meer zal lukken?
Link naar reactie
~/ is een afkorting voor je persoonlijke map. Dus bijv. /home/rinse .kde is een verborgen systeemmap Verder kun je in je persoonlijke map probleemloos systeembestanden verwijderen. Enige consequentie is dat je informatie kwijt raakt. Bij een bestandsbeheerder is dat informatie van weinig waarde, je moet enkel krusader naderhand opnieuw instellen (uitgaande dat je dat ooit gedaan hebt).
Link naar reactie
Wanneer ik alle mappen (cache-pc01, share, socket-pc01 en tmp-pc01) uit /home/jan/.kde verwijder en vervolgens Krusader weer start (en de configuratie-procedure doorloop die standaard verschijnt) werkt alles naar behoren! Echter, wanneer ik Krusader dan afsluit en nogmaals opnieuw start, ben ik terug bij af, want dat is het 'bevriezingsprobleem' daar weer!!
Link naar reactie
Je hebt wel de botte bijl gebruikt ;) de map share bevat alle configuraties van kde. Kijk even in die map bij share/apps en share/config of je daar mappen/bestanden ziet van krusader (zit diens naam in verwerkt, dus kan niet missen). De bestanden cache, socket en tmp zijn slechts snelkoppelingen naar de bijhorende mappen in de map /tmp/kde* en /var/tmp/kde-gebruikersnaam. Dus die hebben weinig effect
Link naar reactie
Ik heb dat even bij mij gecheckt in Ubuntu 8.10. Er bestaat inderdaad een ~/.kde/share/apps/krusader Alleen bij mij is die map leeg. En ik had net zoals TS gekozen voor de default configuratie van Krusader. Overigens hier lijkt Krusader stabiel te werken onder Ubuntu 8.10. Ik heb 'm dan niet echt uitgebreid getest. Maar het kopiëren van een map naar een FAT32 partitie, ging zonder problemen.
Link naar reactie
In de map share>apps trof ik de LEGE map "Krusader" aan. Die heb ik verwijderd. In de map share>config trof ik het bestand "krusaderrc" aan (naast andere niet Krusader gerelateerde bestanden). Dit bestand heb ik ook verwijderd. Na opnieuw opstarten Krusader werkte alles weer goed, echter................het wordt een eentonig verhaal.............na sluiten en nogmaals opstarten Krusader bevroor de hele app weer!
Link naar reactie
En als je Krusader start in een Terminalvenster [code:1:04569a23c4] krusader [/code:1:04569a23c4][Enter] krijg je dan meer info te zien, op het moment dat Krusader bevriest. In de Krusader FAQ zie ik maar één vraag waarbij deze bevriest [url=http://www.krusader.org/handbook/faq_usage.html#faqu_dead_mountpoint]3. Why does Krusader freeze or hang on a dead mountpoint?[/url]
Link naar reactie
[quote:2d0d9ec524="jan13011965"] Na opnieuw opstarten Krusader werkte alles weer goed, echter................het wordt een eentonig verhaal.............na sluiten en nogmaals opstarten Krusader bevroor de hele app weer![/quote:2d0d9ec524] Zit dus fout in dat bestand. Open het eens met kwrite en post de inhoud alhier.
Link naar reactie
Jolo : wanneer ik Krusader via de Terminal open (ook via de sudo-optie) gebeurt precies hetzelfde : app bevriest weer. Maximilaan : onderstaand de inhoud van het bestand "krusaderrc" : First Time=false Version=2.0.0-beta2 [Actions Toolbar] Index=1 ToolButtonStyle=IconOnly [Archives] Supported Packers=tar,gzip,bzip2,unzip,zip,cpio,unrar,dpkg [Dependencies] bzip2=/bin/bzip2 cfv=/usr/bin/cfv checksum utility=/usr/bin/md5deep cpio=/bin/cpio df=/bin/df dpkg=/usr/bin/dpkg eject=/usr/bin/eject gzip=/bin/gzip krusader=/usr/bin/krusader locate=/usr/bin/locate mailer=/usr/bin/thunderbird md5deep=/usr/bin/md5deep md5sum=/usr/bin/md5sum mount=/bin/mount sha1deep=/usr/bin/sha1deep sha1sum=/usr/bin/sha1sum sha224sum=/usr/bin/sha224sum sha256deep=/usr/bin/sha256deep sha256sum=/usr/bin/sha256sum sha384sum=/usr/bin/sha384sum sha512sum=/usr/bin/sha512sum tar=/bin/tar thunderbird=/usr/bin/thunderbird tigerdeep=/usr/bin/tigerdeep umount=/bin/umount unrar=/usr/bin/unrar unzip=/usr/bin/unzip updatedb=/usr/bin/updatedb whirlpooldeep=/usr/bin/whirlpooldeep zip=/usr/bin/zip [Konfigurator] Window Height=900 Window Maximized=false Window Width=900 [KrDetailedViewLeft] ColumnOrder=0,1,2,3,4 ColumnWidths=553,42,80,115,28 SortAscending=true SortColumn=0 [KrDetailedViewRight] ColumnOrder=0,1,2,3,4 ColumnWidths=552,42,80,115,28 SortAscending=true SortColumn=0 [Main Toolbar] Index=0 [Private] Height 1050=1051 Left PanelPopup Splitter Sizes=100,100 Maximized=true PopularUrls=file:///home/jan/,file:///home/,smb://jan@192.168.2.2/tom/,smb://jan@192.168.2.2/ PopularUrlsRank=20,19,17,16 Right PanelPopup Splitter Sizes=100,100 Splitter Sizes=839,838 Width 1680=1681 cmdline history= newFTP Completion list=192.168.2.2:1 newFTP History list=192.168.2.2 [Protocols] Handled Protocols=krarc,iso,tar Mimes For iso=application/x-iso,application/x-cd-image,application/x-dvd-image Mimes For krarc=application/x-7z,application/x-7z-compressed,application/x-ace,application/x-ace-compressed,application/x-arj,application/x-arj-compressed,application/x-bzip2,application/x-cpio,application/x-deb,application/x-debian-package,application/x-gzip,application/x-jar,application/x-lha,application/x-lha-compressed,application/x-rar,application/x-rar-compressed,application/x-rpm,application/zip,application/x-zip,application/x-zip-compressed Mimes For tar=application/x-tar,application/x-tarz,application/x-compressed-tar,application/x-tbz,application/x-tgz [Startup] Left Active Tab=0 Left Panel Popup=0 Left Side Is Active=false Left Tab Bar[$e]=$HOME Left Tab Bar Props=0 Left Tab Bar Types=0 Right Active Tab=0 Right Panel Popup=0 Right Tab Bar[$e]=$HOME Right Tab Bar Props=0 Right Tab Bar Types=0 Vertical Mode=false
Link naar reactie
[quote:9c48a0437b="jan13011965"]Jolo : wanneer ik Krusader via de Terminal open (ook via de sudo-optie) gebeurt precies hetzelfde : app bevriest weer. [/quote:9c48a0437b] Maar verschijnt er dan geen foutmelding in het terminalvenster? [quote:9c48a0437b="jan13011965"]Kunnen jullie wat met de info uit mijn vorige reactie?[/quote:9c48a0437b] Ik zie er niets vreemds in. Het enige wat jij meer hebt dan een verse krusaderrc bestand, staat in [Private] [quote:9c48a0437b] PopularUrls=file:///home/jan/,file:///home/,smb://jan@192.168.2.2/tom/,smb://jan@192.168.2.2/ PopularUrlsRank=20,19,17,16 <knip> newFTP Completion list=192.168.2.2:1 newFTP History list=192.168.2.2 [/quote:9c48a0437b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...