Ga naar inhoud

Mandriva 2009.1 Release Candidate 1 & 2


Aanbevolen berichten

De Mandriva liefhebbers hebben inmiddels Mandriva 2009.1 Release Candidate 1 al gedownload en geïnstalleerd. http://wiki.mandriva.com/en/2009.1_RC_1 Ik heb 'm inmiddels geïnstalleerd op twee oude PC's. Namelijk op een dual Pentium 3 en op een AtlonXP 1700+ PC. Deze voldoen beide aan de systeem vereisten. Dus hebben voldoende werkgeheugen. Ik heb de DVD Mandriva 2009.1 Release Candidate 1 i586 versie gedownload. De md5sum was OK. En de DVD-RW werd goed gebrand. Op beide PC's ging de installatie goed. Kon alleen geen aanvullendmedium instellen gedurende installatie. En op de Athlon XP PC kon DrakX niet worden gebruikt. Nadat de installatie was voltooid moest het systeem opnieuw worden opgestart. Dat lijkt goed te werken. Echter tijdens het opstarten komt deze langs Remounting root filesystem in read-write mode: OK Invalidating stale software suspend images...done. Checking file systems Mounting local filesystems: - En daar blijft de cursor knipperen. En gebeurt er verder niks. Op beide PC's gebeurt hetzelfde. In veilige modus start Mandriva 2009.1 Release Candidate 1 zo te zien wel op. Maar dat is Single user modus. Hoe gaat dit bij de andere testers? Mandriva 2009.1 Beta kon ik wel correct opstarten, na het voltooien van de installatie.
Link naar reactie
[quote:98bbfcef50="jolo"]Mounting local filesystems: - [/quote:98bbfcef50] Ik heb inmiddels gecheckt op het Mandriva forum. Ook hier meld iemand een vergelijkbaar probleem [url=http://forum.mandriva.com/viewtopic.php?t=107128]RC1 - Stop at mounting local partitions.[/url] Alleen het vreemde hier is nu ik vandaag de beide PC opnieuw liet starten, deze ineens wel correct opstartte in Mandriva 2009.1 Release Candidate 1. En dit terwijl ik nog niks gedaan had om het probleem op te lossen. Net zoals die thread op het Mandriva forum, heb ik ook hier NTFS partitie op de beide oude test PC's. Ik heb hier echter niks aan de partitie tabellen gewijzigd. En ik heb het /etc/fstab niet geëdit. Mandriva 2009.1 Release Candidate 1 ziet er verder goed uit. Alleen lijkt het geluid niet te werken. Ik heb net zoals de TS uit deze thread over onderwerp [url=http://forum.mandriva.com/viewtopic.php?t=107034&highlight=sound]"no sound please help"[/url] een creative soundblaster5.1. Net zoals in die thread werkt op diezelfde PC het geluid wel in Ubuntu. Zelfs in Ubuntu Jaunty Alpha 6. Er wordt geadviseerd pulse audio uit te zetten. Echter Ubuntu gebruikt ook pulse audio. Daarentegen op die andere test PC met een Sweex 5.1 geluidskaart, heb ik wel geluid onder Mandriva 2009.1 Release Candidate 1.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb inmiddels de uitgebrachte Mandriva 2009.1 Release Candidate 2 op beide oude PC geïnstalleerd. Het lijkt erop dat het probleem bij de eerste start is opgelost. Ik had nog steeds geen geluid op mijn oude PC met die Creative soundblaster5.1. Echter toen ik checkte via Toepassingen > Geluid & Video > PulsAudio-volumeregeling Tabblad Configuration bleek het SB Live 5.1 Profile te staan op Output Digital Stereo (IEC958) + Input Analog Stereo. Als ik die zet op Output Analog Stereo, dan heb ik wel geluid. Hoewel herhaaldelijk omschakelen leid tot een foutmelding. De applicatie werkt dan weer na een reboot. Maar zijn er nog anderen hier die Mandriva 2009.1 RC aan het testen zijn? Hoe verloopt dit?
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Inmiddels is 2009.1 al als 'official' al weer enige maanden beschikbaar. Een Beta of Release Candidate testen houdt in dat er nog bugs of onvolkomenheden in zitten. Mandriva opent daarvoor altijd een Bugzilla lijst. Op www.mandrivaclub.nl vindt je de meeste Nederlandse en Vlaamse gebruikers van Mandriva. Daar vindt je ook altijd 'mede-testers'. Net verschenen is versie 2010Alpha1, dus je kunt weer volop testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...