Ga naar inhoud

foto's automatisch verkleinen met thunderbird


Aanbevolen berichten

Weet iemand of er wellicht een add-on voor Thunderbird bestaat, die ervoor zorgt dat wanneer ik foto's als bijlage met een email meestuur, deze foto's automatisch (!) verkleint wanneer ik op 'send' klik? De foto's zijn in hun oorspronkelijke formaat namelijk veel te groot om als bijlagen te verzenden. (Ik weet dat het mogelijk is om via aparte apps foto's te verkleinen, maar die manier vind ik te omslachtig) Thx!
Link naar reactie
Ik heb de add-on uitgetest. Alles verloopt goed tot het moment dat ik op de "send"-knop druk. Dan krijg ik de volgende melding : "Sending of message failed. Unable to open the temporary file /home/jan/ en zo verder dus..... Check your 'Temporary Directory' setting". Enig idee of dit simpel oplosbaar is en zo ja hoe? Thx!
Link naar reactie
Ik heb overal in Thunderbird en in de plugin gezocht naar een 'tijdelijke map' maar kan die nergens vinden! Heb op een andere pc even uitgeprobeerd of de plugin daar wel op werkt, maar ik krijg dezelfde melding. Tja......wat nu? (Ben overigens benieuwd of er 'mede-ubuntero's' zijn die deze plugin ook hebben uitgeprobeerd en of die ook dezelfde melding krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die een dergelijke handige plugin heeft uitgeprobeerd....)
Link naar reactie
[quote:51c6f6a444="jan13011965"]Ik heb de add-on uitgetest. [/quote:51c6f6a444] Hoe had je de add-on geïnstalleerd? Was dat in Thunderbird > Extra > Add-ons > Extensions verkrijgen. Zodat je uitkomt op https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/search?q=image+auto+resize&cat=all Ik heb dit zelf niet getest. Maar ik zie daar wel "experimenteel" staan.
Link naar reactie
De add-ons zijn geschreven voor Thunderbird. Ik weet niet waarom er bij de add-on Windows staat. Bij mij installeert die Auto Resize JPEG 0.1.1 ook niet. De Auto Resize JPEG van Supersnail hyperlink installeert wel. Maar geeft bij mij dezelfde foutmelding als bij jouw. De tijdelijke map bestaat bij mij wel. [code:1:9b3a2d77ca] jolo@hardy-8:~/.mozilla-thunderbird/it6w6n2o.default/extensions/AutoResizeJPEG@kernresonanz.de/temp$ [/code:1:9b3a2d77ca] Ik heb op dit ogenblik geen oplossing. Wellicht kun je voorlopig toch een applicatie gebruiken zoals nautilus-image-converter, die je zou kunnen installeren via synaptic.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...