Ga naar inhoud

software bronnen


Aanbevolen berichten

[code:1:26b261b987]3. Sommige laptops: parkeerklik-slijtage vermijden Bij installatie van OpenSUSE 11.1 op het veelverkochte netboekje Acer Aspire One 150, die een gewone harde schijf heeft, is er een ernstig probleem met de harde schijf. Mogelijk hebben sommige andere typen laptops hetzelfde probleem (hangt af van het type harde schijf). In OpenSUSE 11.1 is er bij sommige laptops namelijk, om de paar seconden, een duidelijke klik van de harde schijf te horen (inparkeren en direct weer uitparkeren). De firmware van het laptop-harde-schijfje wil de schijf veel te agressief parkeren, wegens energiebesparing. Dat is zeer ongezond voor de schijf, en verkort aanzienlijk de levensduur ervan. Sommige besturingssystemen hebben een daarom een ingebouwde correctie voor deze firmware-fout, maar openSUSE niet. [/code:1:26b261b987] nu weet ik waarom er 4 schijven stuk zzijn gegaan door ubuntu helpt die oplossing ook bij ubuntu ? :) ( het inige wat de schijven nog doen is tikkend geluid maken)
Link naar reactie
Helaas.... een dooie schijf blijft dood. Versleten = versleten. Ik vraag me af, wat de fabrikant bezielt, die zulke firmware in z'n schijfjes zet. Dit is trouwens voor het eerst, dat ik hoor dat dit probleem ook in Ubuntu bestaat. De oplossing werkt waarschijnlijk ook bij Ubuntu. Dat heb ik overigens nog niet geprobeerd. Alleen gaat het dan niet om boot.local maar om rc.local. Ik heb de aangepaste instructie voor Ubuntu gelijk maar even toegevoegd aan mijn documentatie: http://sites.google.com/site/computertip/fouten (nummer 10) Laat eens weten of het werkt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...