Ga naar inhoud

grub error 17


Aanbevolen berichten

Hi, ik zit met een probleem van een vriend van mij. Ik had eerst linux ubuntu gëinstaleerd, daarna weer verwijderd met Gparted, via opstardbare cd. daarna proberen te instaleren met 7, maar dit werkte niet, omdat de machine niet kon, of wou, booten vanaf een ander medium dan de hd. Ik heb ook al gegoogeld, maar daar snapte ik echt geen hol van. Dit is de lijst met dingen die ik al gedaan heb: - Jumpers gewisseld - Bios reset - Formateren, formateren en nog is formateren Weet iemand misschien raad? alvast bedankt, Twan.
Link naar reactie
[quote:91bfbe000f="twannieboy13"]Ik had eerst linux ubuntu gëinstaleerd, daarna weer verwijderd met Gparted, via opstardbare cd. daarna proberen te instaleren met 7, maar dit werkte niet, omdat de machine niet kon, of wou, booten vanaf een ander medium dan de hd. [/quote:91bfbe000f] Hoe had je Ubuntu dan geïnstalleerd? Of werkt je DVD speler/brander niet goed meer? Kan je PC opstarten van een usb-stick? Om welk merk/type/PC/moederbord gaat het? Verder heb je het in je topictitel over grub error 17, terwijl je daarover niks meldt in je startpost. Check daarover deze topic [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207256&highlight=]ubuntu 10.4 verwijderen en grub.[/url]
Link naar reactie
grub nestelt zich in het mbr, dus je kunt formatteren wat je wilt: grub verdwijnt niet. Als je grub kwijt wilt: installatie van windows maakt zowiezo al korte metten met hem, en anders kun je met een installatie-cd of rescue-cd van windows het mbr overschrijven met de opstartcode van windows. hoe je dat doet kun je vragen op het windows-forum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...