Ga naar inhoud

SVCHOST houdt mijn systeem bezig


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op een oud klein (PII en 192MB) laptopje een schone XP SP3 gezet. Daar zijn uiteraard geen wonderen van te verwachten, integendeel, maar dat ging buiten verwachting nog erg soepel. Nu probeer ik Windows Update te draaien (er moeten er zeker ruim 100 zijn), maar dat loopt nooit af. Na een paar minuten zie ik dat SVCHOST minimaal 70-80% van de CPU opslokt en het vinden van updates gebeurt ook niet, hij maalt maar door. Als ik SVCHOST beëindig komt er ook niks van daadwerkelijk updates downloaden terecht. Ik heb al diverse fora afgelopen en allerlei hints opgevolgd, maar niets helpt. Uit arren moede heb ik XP weer opnieuw geïnstalleerd en 'schoon' opgestart. Geen verandering/resultaat. Heeft iemand hier dit 'probleem' ook eens gehad en wat valt er aan te doen? Reeds dank voor elke tip. Ook probeerde ik IE 8 te installeren en daar vrat bij het downloaden SVCHOST ook minimaal 92 tot 97% van de CPU tijd op. Kortom, daar gebeurde ook niets van wat ik verwachtte.
Link naar reactie
[quote:d443637c6b="Abraham54"]Windows XP in welke ServicePack versie is het?[/quote:d443637c6b] SP3 en zoals gezegd, ik heb dit al tientallen keren gebruikt (op allerlei oude(re)desk- of laptops) en nimmer dit fenomeen gehad. N.B. Ik constateer inmiddels dat - na opstarten - als er zelfs helemaal niets actief is (behalve taakbeheer, anders kan ik het niet meten) SVCHOST ruim meer dan 90% CPU opslokt.
Link naar reactie
[quote:b91a636e3a="jawtje"]Ik heb op een oud klein (PII en 192MB) laptopje een schone XP SP3 gezet.[/quote:b91a636e3a] Strikt genomen zou je met een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Pentium_II]Pentium 2[/url] en slechts 192MB werkgeheugen geen XP verwachten, die daarop niet soepel kan draaien. Ik zou eerder Windows 95/98 verwachten. Wellicht kun je beter gaan voor een lichte Linux distributie. Zoals [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Damn_Small_Linux]Damn Small Linux.[/url]
Link naar reactie
[quote:a93f5b7656="jolo"][quote:a93f5b7656="jawtje"]Ik heb op een oud klein (PII en 192MB) laptopje een schone XP SP3 gezet.[/quote:a93f5b7656] Strikt genomen zou je met een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Pentium_II]Pentium 2[/url] en slechts 192MB werkgeheugen geen XP verwachten, die daarop niet soepel kan draaien. Ik zou eerder Windows 95/98 verwachten.[/quote:a93f5b7656]Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar ik probeerde het klaar te maken voor een oude kennis die per se nog een of ander oud windowsprogrammaatje moet draaien en wiens laptop kapot is gegaan. In het verleden had ik veel problemen met 95/98 om de juiste drivers te vinden en dat gaat een stuk gemakkelijker met XP, vandaar. [quote:a93f5b7656]Wellicht kun je beter gaan voor een lichte Linux distributie. Zoals [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Damn_Small_Linux]Damn Small Linux.[/url][/quote:a93f5b7656]Zeker, voor een dergelijk oud beestje. Maar zie boven het moest Windows zijn.
Link naar reactie
[quote:a7544efd7f="andre@home"]Download met deze tool alle updates en installeer ze handmatig... http://www.heise.de/download/wsus-offline-update-ct.html[/quote:a7544efd7f]Ik ben daar geweest en heb het e.e.a. gedownload en waarschijnlijk ook geïnstalleerd maar vond uiteindelijk ook eens het 'update'icoontje rechtsonderaan wat dus aangaf dat er toch updates waren gedownload?? Waarschijnlijk toch kans gezien met die dagen durende SVCHOST vertragingen ze te downloaden. Hoe dan ook inmiddels zijn er zo'n 140 updates geïnstalleerd. Vroeger zag ik altijd het icoontje al tijdens het downloadproces met procentuele voortgang-aanduiding en nu had ik niets gezien, TOT hij er blijkbaar mee klaar (100%) was. Echter...... een probleem komt zelden alleen, want.... als ik nu ook ZELF Windows update draai, wil het eerst valideren of de versie legaal is en krijg dan de boodschap dat de VLK geblokkeerd is. Daar begrijp ik niets van. Ik heb deze licentie al jaren en regelmatig gebruikt om op een desktop of laptop te installeren en nu zou het plots geblokkeerd zijn geworden?? Wat mij daarenboven opvalt is, dat als ik niet handmatig updates zoek en het systeem d.m.v. automatische updates, wat ik weer ingeschakeld heb, zelf updates heeft gevonden, als ik die installeer de vraag van validatie niet krijg. Maar misschien tijdelijk blij met een dode mus??
Link naar reactie
[quote:8368a73550="Abraham54"]Indien je de XP-licentie op diverse systemen hebt geïnstalleerd en gevalideerd, dan wordt de licentie op gegegen moment door MS op een blacklist gezet en dus illegaal verklaard. Gevolg: valideren mislukt.[/quote:8368a73550]En wat is daar aan te doen? Want ik vind dit ongehoord van MS: Dit betreft een bedrijfslicentie (of hoe heet dat) die altijd zou kunnen worden gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...