Ga naar inhoud

Op C: schijf alleen nog data van bijna een jaar geleden


Aanbevolen berichten

Vorige week een vervelend probleem. Na diverse opstarts en steeds binnen 2 minuten vastlopen, op een gegeven moment helemaal niet meer opstarten, zelfs geen bios meer ... enkel zwart, leeg scherm. Dacht dat grafische kaart (een GTX 460) het begeven had, maar met een GTX280 hetzelfde. Dan moet m'n mobo kaduuk zijn dacht ik. Dan maar meteen een upgrade .... nieuw mobo AM3+, SSD 128, 8gb geheugen en een Phenom II X4 besteld. Mijn C: schijf er uit gehaald en in mijn reserve computer gezet om belangrijke data alvast apart te zetten. Nu komt het ...... alle data blijken van augustus vorig jaar!? Recentere data tevoorschijn toveren zal niet lukken ben ik bang. Iemand enig idee hoe dat kan?
Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reacties. @ gerben: rechten voor de schijf? Ik heb er nog nooit mee te maken gehad en ben er niet in thuis. Die C: schijf staat op mijn naam maar zit nu inderdaad in de computer van een ander. Ben er nog niet uit hoe en wat ik nu precies moet gaan aanpassen. Het gaat mij voornamelijk om de Documents and Settings map. @ Passer: nee, heb ik niet gedaan. Als ik er uit ben, kom ik er in ieder geval op terug.
Link naar reactie
Ik had me de upgrade kunnen besparen. Na het nieuwe mobo, CPU, geheugen plus SSD schijf ingebouwd te hebben had ik nog steeds een zwart scherm. Er bleef maar één mogelijkheid over .... de voeding. En inderdaad een nieuwe voeding loste het zwarte scherm op. Mijn nieuwe configuratie loopt nu als een trein, dat dan weer wel :) Aangezien een SSD schijf niet al te best werkt met winxp, heb ik dus ook maar de overstap gemaakt naar win7. Wel effe wennen. Na wat gegoogle bleek een kapotte voeding toch meer schade te kunnen berokkenen dan alleen maar te weinig stroom. Die kan zelfs een hele schijf wissen. Bij mij veroorzaakte hij dat mijn C: schijf teruggezet werd naar de situatie van mijn verse installatie in augustus vorig jaar. Op mijn reserve computer (die nog op naam stond van mijn dochter) had ik intussen winxp opnieuw geïnstalleerd onder mijn naam, maar dat maakte geen verschil. De data op de oude C: schijf bleven staan op augustus vorig jaar. Ik moet er maar mee leven, er zijn ten slotte ergere dingen in het leven. Heb zeker weer wat geleerd .... niet te vlug bestellen :D Hoe dan ook, bedankt iedereen voor het meedenken :) PS, @ gerben .... mijn onderschrift is een grapje. Ik kwam dat ergens tegen en ik moest meteen aan jou denken. Vandaar ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...