Ga naar inhoud

Image maken


Aanbevolen berichten

Er is over de door gerben genoemde Paragon Backup & Recovery 2012 Free een artikel op de site van computer totaal http://computertotaal.nl/software/25512-paragon-backup---recovery-2012-free.html Bovendien als je een interne of externe Western Digital, Seagate of Maxtor harddisk hebt, dan is er een uitgeklede gratis Acronis True Image beschikbaar. Info daarover is onder andere te lezen op de site van SchoonePC http://www.schoonepc.nl/optim/backup.html
Link naar reactie
Windows 7, heeft deze functie standaard. Geef onder "start" programma's en bestanden zoeken, gewoon "back up" in, en je wordt automatisch naar de betreffende systeem bibliotheek geleid. Je krijgt de keuze: een systeemkopie maken, of een systeemherstelschijf maken. De systeemkopie, maakt één op één kopie van al je bestanden en gegevens.
Link naar reactie
[quote:6537dd15bc="Eddy X"]Windows 7, heeft deze functie standaard. Geef onder "start" programma's en bestanden zoeken, gewoon "back up" in, en je wordt automatisch naar de betreffende systeem bibliotheek geleid. Je krijgt de keuze: een systeemkopie maken, of een systeemherstelschijf maken. De systeemkopie, maakt één op één kopie van al je bestanden en gegevens.[/quote:6537dd15bc] Aanvulling: Na het maken van de systeemkopie, dien je wel nog een systeemherstelschijf (cd) aan te maken, waarvan je kan opstarten om de kopie terug te zetten. Nog een aanvulling: de systeemkopie mag niet op de c: partitie staan; c: is de partitie waarop Windows wordt geinstalleerd, deze wordt gewist bij het terugplaatsen van de back up. Best een externe hd gebruiken als medium.
Link naar reactie
Het is me uiteindelijk gelukt met windows 7. Het is niet al te gebruiksvriendelijk, maar toch. Handig is inderdaad om een aparte harddisk te gebruiken, geformatteerd met nfts, anders doet hij het niet. Maat dan is het maken van een image een kwestie van een half uur tot drie kwartier en het terugzetten iets van 10 minuten. Voor alle duidelijkheid: ik heb op de c partitie alleen mijn programma's staan en op andere partities bestanden. Deze partities blijven gewoon in tact en alleen de c-partitie wordt opnieuw geïnstalleerd. Dat is een hele vooruitgang. Ik heb natuurlijk wel back-ups van deze partities, voor alle zekerheid, maar eigenlijk is dat niet nodig. Maar bedankt voor het meedenken en de hulp Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...