Ga naar inhoud

windows vista professional


Aanbevolen berichten

De computeer van onze schoonzoon is vasrgelopen. Hij reageert nergens meer op. Op geen enkel commando in de veilige modus wordt gereageerd. Windows wordt niet gevonden en er is al van alles geprobeerd maar er moet waarschijnlijk een hele nieuwe installatie gedaan worden. De vista die op de computer zit is een homeversie, maar die zit in de opstartpartitie en die is nu niet te benaderen. Ik wil proberen met een vista professional weer opnieuw te configureren. Is er iemand die een vista professional voor mij heeft? Gerda
Link naar reactie
Duidelijker. De computer start wel in veilige modus, maar geen van de opties werkt. Er wordt gemeld dat windows niet gevonden wordt. Dan stopt alles. Ik heb bedacht dat ik de harde schijf eruit haal, dan via mijn computer windows vista erop zet, zodat de computer start en dan weer opnieuw met de recovery dvd's de computer repareer. Dan gaat dus de vista die erop gezet is er natuurlijk weer af, maar dan komt de oorspronkelijke configuratie terug met de vista home. Dus ik gebruik de professional alleen maar om de harddisk opnieuw te configureren en dat kan wel met een professional. Een vista home kan maar eenmaal op een computer gezet worden en bovendien zit die in de recovery disks en de dvd-driver funtioneert nu niet. Misschien lukt het allemaal niet, maar ik kan het minstens proberen. Gerda
Link naar reactie
Dus even voor de duidelijkheid: je kunt dus wel in de veilige modus komen? Met andere woorden: je krijgt een keuzemenu door als een gek op F8 te drukken en dan kies je voor veilige modus? Welke errors worden er gegeven(letterlijk)? Even daarop googelen kan heel wat tijd schelen. Krijg je een bluescreen? Zie je nog wel "Loading Windows Files"? Wanneer begint je probleem als je kijkt naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=7p852Jp6csE
Link naar reactie
Misschien lees ik er over heen, maar krijg je tijdens het opstarten niet een mogelijkheid om de zaak vanaf de recovery-partitie, meestal een verborgen partitie, te starten en zo de zaak in de originele staat terug te brengen. Meestal via één van de functie-toetsen. Hoe je daar bij komt hangt een beetje af van merkt en type van de computer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...