Ga naar inhoud

Windows installer service werkt niet meer Vista home premium


Aanbevolen berichten

Op 13 mei kreeg ik een windows update pakket met daarin silverlight, beveiligingsupdate voor office 2007, microsoft .NET 3.5 en 4. Hierna kreeg ik de melding dat updates mislukten en kon ik in de log lezen dat microsoft installer service niet functioneerde. Register geschoond en laten repareren, installer 4.5 geprobeerd te installeren echter niets lukt. Door het vele problemen zijn mijn herstelpunten niet meer voldoende om terug te keren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem oplos zonder een opstart image te draaien die al lang geleden is? Systeem Windows Vista home premium 64 SP2, bvd, T Verheijden
Link naar reactie
Het is nuttig om de [b:783aa4029f][i:783aa4029f]exacte foutmelding[/i:783aa4029f][/b:783aa4029f] te noteren. Vervolgens kun je via een van de volgende ingangen proberen een oplossing voor die fout te vinden: [url=http://support.microsoft.com/ph/11732]Microsoft Hulp en Ondersteuning - Windows Vista support[/url] [url=http://support.microsoft.com/gp/errormessage/nl]Microsoft Hulp en Ondersteuning - Zoek naar een foutmelding[/url] Heb je dat al geprobeerd? Kom je er niet uit, dan is het in ieder geval nuttig om de exacte foutmelding te vermelden, zodat beter meegedacht kan worden.
Link naar reactie
[quote:c7d25a1100="tverheijden"][color=darkblue:c7d25a1100]de foutcode is 641[/color:c7d25a1100] [/quote:c7d25a1100]Niet alleen dat nummer, maar de volledige foutmeldingsbeschrijving die je krijgt, de complete zin, kan waardevol zijn om te zoeken naar een oplossing. Kun je nog een keer Windows Update uitvoeren en de volledige en letterlijke foutmeldingsbeschrijving noteren?
Link naar reactie
Hi een ieder bedankt voor de effort, de eventuele oplossing van de Dragon was ik al tegen gekomen vond ik echter niet duidelijk, een oplossing als al het andere niet meer werkt. Update nogmaals gedraaid melding is: Fout(en): Code 641; er is een onbekende fout in windows update opgetreden Code 80070641; er is een onbekende fout in windows update opgetreden Hopelijk kun jullie er nu meer mee want het blijft summier wat microsoft als oplossing biedt, bvd, TV.
Link naar reactie
[quote:95d9f2d1f9="tverheijden"]Hi een ieder bedankt voor de effort, de eventuele oplossing van de Dragon was ik al tegen gekomen vond ik echter niet duidelijk, een oplossing als al het andere niet meer werkt. Update nogmaals gedraaid melding is: Fout(en): Code 641; er is een onbekende fout in windows update opgetreden Code 80070641; er is een onbekende fout in windows update opgetreden Hopelijk kun jullie er nu meer mee want het blijft summier wat microsoft als oplossing biedt, bvd, TV.[/quote:95d9f2d1f9] leesvoer http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_other-windows_update/error-code-641/61954362-e404-4a7e-9c23-061ba3166d14
Link naar reactie
Howdy, nogmaals bedankt voor de support echter na lang zoeken een methode gevonden om dit probleem bij mij te verhelpen. op de site http://www.speedyshare.com/k6fsD/msiserver.reg dit kleine bestandje gedownload, gescand natuurlijk, register back up gemaakt, om als volg te installeren: Rechtermuisklik msiserver.reg aanklikken "openen met......" naar map windows, regedit selecteren. Vervolgens bestandje installeren en opnieuw PC opstarten. Billen knijpen om vervolgens proberen de updates te installeren wat prima is gelukt. Ik vind het een schande dat Microsoft dit soort zaken zelf niet oplost met een fix :( . Ik hoop dat er enkele andere lot genoten hiermee heb kunnen helpen, groeten TV
Link naar reactie
Mooi dat het je is gelukt, TV, daar ben ik blij om. Op basis van de foutcodes die je vermeldde ben ik een tijdje aan het zoeken geweest, via de Microsoft-ingangen die ik eerder noemde, en ik heb ook gekeken naar de tips die de andere posters aangaven, maar ik kwam er niet uit. Veel tips die ik vond verwezen weer naar andere tips, die nauwelijks van toepassing leken op jouw probleem. Gelukkig dat je zelf een oplossing hebt gevonden. En je schrijft, "Ik vind het een schande dat Microsoft dit soort zaken zelf niet oplost met een fix." Als het een zeer gangbare fout zou betreffen, dan zou dat inderdaad netjes zijn. Nu wordt je via Microsoft Hulp en Ondersteuning doorverwezen naar Microsoft Answers, waar je maar net het geluk moet hebben dat je de oplossing vindt die op je probleem van toepassing is. Maar het is wel zo dat niet elke fout de directe verantwoordelijkheid is van Microsoft, zo lijkt me althans. Gebruikers hebben immers de meest uiteenlopende systeemconfiguraties met de meest exotische software en toepassingen daarvan. Dit met de kans op onvoorziene fouten. Het zou mooi zijn wanneer Microsoft met álles rekening zou kunnen houden en elke mogelijke fout die als gevolg van een of ander kan optreden in Microsoft software zou kunnen fixen, en de oplossing of zelfs een kant en klare fix online zou kunnen zetten, maar dat lijkt me een illusie. Voor een deel van de fouten zal een verwijzing naar Microsoft Answers plus zelf zoeken wellicht het best haalbare blijven, hoe ergerlijk dat ook kan zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...