Ga naar inhoud

Probleem energiebeheer in Vista na register cleaning


Aanbevolen berichten

Hallo, In Vista kan ik onder Energiebeheer het aantal minuten aangeven wanneer het beeldscherm in de slaapstand gaat. De keuze is 1,2,3,5,10 en 20 minuten, etc. Nu wil het geval nadat ik AVS registry cleaner heb gebruikt de slaapstandtijden niet goed meer werken. Na 1 minuut ingesteld te hebben, gaat het scherm na 1 minuut nog wel uit, ook na 2 en 3 minuten, maar als je voor 5 minuten kiest of 10 of 20, etc., gaat het scherm 5 minuten later uit dan ingsteld. Dus ingesteld 5 minuten is in werkelijkheid na 10 minuten. Hoe kan ik dit weer goed krijgen zodat het aantal ingestelde minuten weer overeenkomt met het werkelijk aantal minuten dat het scherm in de slaapstand gaat? Herstelpunten heb ik niet meer. Met vriendelijke groet, Lammert
Link naar reactie
Tsja, allereerst maar weer even dit: Registry cleaners zijn in het algemeen niet nuttig, en soms schadelijk. Lees: [url]http://computertotaal.nl/cursussen/2582-registercleaners-zinvol-of-niet.html[/url] Om jouw probleem aan te pakken: Heb je voor het 'reinigen' door middel van AVS Registry Cleaner eerst een register-backup aangemaakt via dat programma? Zo ja, dan kun je de 'reiniging' daarmee mogelijk ongedaan maken. Werkt dat niet, dan kun je wellicht Windows Systeemherstel uitvoeren, en daarbij een Herstelpunt kiezen van vóór de 'reiniging' door middel van AVS Registry Cleaner. Ten slotte: Hoe zeker weet je dat het probleem met slaapstand verband houdt met het gebruik van AVS Registry Cleaner? Er bestaan ook applicaties die elke paar minuten de harde schijf/schijven aanspreken en daarmee het systeem uit slaapstand houden. Acronis Drive Monitor is daar een [url=http://forum.acronis.com/forum/13016]voorbeeld[/url] van. Het uitschakelen van zo'n applicatie is dan voldoende om slaapstand weer te doen functioneren zoals het hoort.
Link naar reactie
Hier een antwoord op uw vragen: Ik heb geen registerbackup aangemaakt via dat programma omdat dergelijke programma's vaak niet aangeven hoe je de backup terug moet zetten. Zoasl aangegeven had ik geen herstelpunten meer voor Systeemherstel. Het probleem van het tijdsverschil is ontstaan nadat ik AVS register Cleaner had gebruikt, daarvoor niet. Er zijn ook geen verdere wijzigingen op de PC uitgevoerd alsmede geïnstalleerde programma's. Ik heb mijn PC zo ingesteld dat hij na 5 min. in de slaapstand terecht komt. Omdat dit nog wel eens gebeurt, wist ik dat.
Link naar reactie
Ah, sorry Lammert, ik had er overheen gelezen dat je geen herstelpunten meer hebt. Maar daarmee heb je dan wel een vrij beroerde situatie gecreëerd, vrees ik. Geen herstelpunten, en geen andere mogelijkheid om het register te herstellen naar het moment van voor het inzetten van AVS Registry Cleaner. Heb je mogelijk nog een recent of anderszins bruikbaar systeem-image beschikbaar, waarmee je je systeem kunt herstellen? Of bewaart AVS Registry Cleaner mogelijk een log van wat het heeft uitgevoerd? Dan zou je op basis daarvan mogelijk nog kunnen proberen handmatig het register te herstellen. Ontbreken ook die twee mogelijkheden, dan wordt het verdraaid lastig. Dan zou net iemand de kennis moeten hebben welke registeraanpassing verantwoordelijk is voor wat je beschrijft, en hoe je een en ander weer herstelt. Ik hoop dat een van bovenstaande opties voor je beschikbaar is. Hoe komt het eigenlijk dat je geen herstelpunt beschikbaar hebt? Heb je te weinig herstelpunten, en bestaat het probleem al wat langer, en heb je daardoor geen herstelpunt van voordat het probleem ontstond? Of heb je je herstelpunten verwijderd? Of is het aanmaken van herstelpunten uitgeschakeld? Zonder met een opgeheven vingertje te willen zwaaien - het is niet erg verstandig om een register cleaner te gebruiken zonder er voor te zorgen dat je voldoende herstelmogelijkheden hebt. Ten slotte - Zou je altijd slechts (te) weinig herstelpunten beschikbaar hebben, dan kun je overwegen de voor herstelpunten gereserveerde ruimte te vergroten. Zie hieronder: [b:2bf32da93d]Wijzigen van de grootte van de maximale opslagruimte voor herstelpunten onder Windows Vista[/b:2bf32da93d] Opdrachtprompt (Command Prompt) (cmd.exe), Als administrator uitvoeren Weergave van herstelpunten: [color=darkblue:2bf32da93d]vssadmin list shadows[/color:2bf32da93d] Weergave van gebruikte, toegewezen, en maximale opslagruimte voor herstelpunten: [color=darkblue:2bf32da93d]vssadmin list shadowstorage[/color:2bf32da93d] Informatie over het wijzigen van de grootte van de maximale opslagruimte voor herstelpunten: [color=darkblue:2bf32da93d]vssadmin resize shadowstorage /?[/color:2bf32da93d] Wijzigen van de grootte van de maximale opslagruimte voor herstelpunten: [color=darkblue:2bf32da93d]vssadmin resize shadowstorage /for=C: /on=C: /maxsize=[/color:2bf32da93d][xxxxx][color=darkblue:2bf32da93d]MB[/color:2bf32da93d] waarbij voor [xxxxx] de gewenste grootte voor de maximale opslagruimte wordt gekozen. Standaard wordt onder Windows Vista 15% van de schijfruimte gereserveerd voor herstelpunten. Van een partitie van bijvoorbeeld 100 GB is dat dus 15/100 x 100 = 15 GB Wijzigen van de grootte van de maximale opslagruimte voor herstelpunten op C: naar 15 GB 15 GB = 15 x 1024 MB = 15360 MB [color=darkblue:2bf32da93d]vssadmin resize shadowstorage /for=C: /on=C: /maxsize=[/color:2bf32da93d]15360[color=darkblue:2bf32da93d]MB[/color:2bf32da93d] In plaats van een waarde uitgedrukt in MB kan eventueel een waarde uitgedrukt in GB worden gekozen. bronnen: [url]http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/reduce-system-restores-disk-usage-in-vista/[/url] [url]http://www.mydigitallife.info/how-to-change-and-limit-system-restore-storage-space-usage-size-in-vista-with-vssadmin/[/url] [url]http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd348398.aspx[/url] [url]http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754968[/url]
Link naar reactie
Ik had de laatste herstel punten gewist. Stom, inderdaad, om geen backup achter de hand te hebben omdat ik daar normaal gesproken heel precies in ben. Het probleem heeft nog een nadere toelichting nodig: Het scherm gaat echter na 5 minuten wel uit, maar na plm 3 seconden gaat het weer aan voor 5 minuten en daarna gaat hij echt in de slaapstand.
Link naar reactie
even gedownload; standaard staat in opties van avs aangevinkt dat een restorepoint wordt gemaakt before fixing. (nog afgezien van de vraag bij opstarten van het programma of een herstelpunt moet worden gemaakt) tenzij je dus in de opties dat vinkje hebt weggehaald, zou je dus op zoek moeten gaan naar herstel via avs.
Link naar reactie
Wat heb je tegen herstelpunten, zo zou ik me gaan afvragen na al dat verwijderen en niet aanmaken van herstelpunten... Wat betreft de updates - Dat updates een probleem kunnen veroorzaken is nooit voor honderd procent uit te sluiten, want elk systeem is immers anders. Ik kan alleen zeggen dat ik zelf geen enkel probleem heb ondervonden door updates van mijn Windows Vista Ultimate 32 bit systeem. Wél heb ik in het verleden problemen ervaren door registry cleaners. Die gebruik ik dan ook nooit meer, behalve die in CCleaner, en ook die alleen met verstand en met de zekerheid dat me zo nodig diverse herstelmogelijkheden voorhanden zijn. (Én tevens met het besef dat het gebruik van de registry cleaner in CCleaner eigenlijk [i:4bc0612235]onnodig[/i:4bc0612235] is.)
Link naar reactie
ik denk eerder dat je die updates moet verdenken. een reg cleaner volstaat met het zoeken van onjuiste verwijzingen naar plekken in het bestandssysteem, en ik zag dat ook avs zich daartoe lijkt te beperken. en overigens: stupendous man is nog zo gek niet met zijn advies over het instellen van herstelpunten.... :wink:
Link naar reactie
[quote:f6644aecd3="derkdejong"][color=darkblue:f6644aecd3]een reg cleaner volstaat met het zoeken van onjuiste verwijzingen naar plekken in het bestandssysteem[/color:f6644aecd3][/quote:f6644aecd3]Ja, en corrigeert die, als het goed is. Maar... dat gaat jammer genoeg [i:f6644aecd3]niet[/i:f6644aecd3] altijd goed. Ikzelf heb eerder, toen ik dergelijk spul nog vertrouwde, die ervaring gehad met Wise Registry Cleaner, én met nota bene Microsoft's eigen vroegere Live OneCare online scanner: [url]http://www.security.nl/artikel/36315/1/Live_OneCare_online_scanner.html[/url]
Link naar reactie
Ik heb die 16 updates verwijderd en toen nog eens gekeken en vervolgens werkte het weer goed. Vervolgens die updates weer geïnstalleerd en toen weer hetzelfde probleem, zonder maar een registercleaner aangeraakt te hebben. Je zou (een van die) updates verdacht stellen, maar uit te zoeken welke dat precies is, is een zeer tijdrovende zaak. Kan ik dat bij Microsoft (in het Nederlands) bekend maken?
Link naar reactie
Mooi dat het niet aan de registry cleaner lag, maar lastig dat het dus blijkbaar een van de updates is. Had ik, anders dan derkdejong, eerlijk gezegd niet verwacht. Heb je je Windows gekocht in een dure volledige licentie, dan heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld per mail contact op te nemen [url]http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support[/url] maar heb je een OEM licentie, dan kun je wellicht het beste even bellen met Microsoft (wat hoe dan ook sneller resultaat kan geven, wanneer je probleem al bekend is, zo merkte ik zelf onlangs met een geheel ander Microsoft-probleem): [url]http://www.microsoft.com/netherlands/msnederland/contact/contactgegevens.aspx[/url] 020 5001500
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...