Ga naar inhoud

Windows 7 installeren vanaf installatie DVD / BIOS boot ??


Aanbevolen berichten

Het gaat om een wat oudere PC, met BIOS waarin geen bootvolgorde kan worden aangegeven. Er staan alleen SATA HDD in vermeld en ATA DVD speler en brander. Diskette station ontbreekt. PC heeft wel USB2.0 poorten, kunnen echter niet als boot device worden opgenomen in BIOS. PC heeft 1x HDD systeempartitie met daarin Windows XP en geinstalleerde programma's. een 2de partitie voor gebruiker en een kleine 3de partitie voor system restore (bij calamiteiten). Een tweede HD is opgedeeld in 2 gebruikers partities. Ik wil vanaf een originele Windows 7 DVD W7 op de PC installeren. Ik kan echter niet met de Windows DVD opstarten ..... Is er een manier om dit probleem anders op te lossen ?
Link naar reactie
Vanuit Windows XP kun je de setup vanaf DVD starten en kiezen voor "aangepaste installatie (geavanceerd)". Na de herstart moet je dan je bestaaande WinXP partitie formatteren en een schone installatie uitvoeren. Trouwens wel raar dat je in je BIOS geen optie hebt om het DVD-station als bootoptie te kiezen. Wat voor PC gaat het hier over?
Link naar reactie
Bedankt voor je reaktie en zal de geopperde methode onthouden. Ik heb het BIOS geflashed naar een oudere versie. Daarin kon ik de boot volgorde aanpassen. Op die manier kon ik Windows 7 probleemloos installeren. Als de PC is ingericht zal ik het oorspronkelijke BIOS nog eens terugzetten. De Medion PC is 7 jaar oud en alle hardware wordt ondersteund door W7. Ik heb deze ervaringen met alle Medion PC's die met windows XP en hoger afgeleverd werden. Bedankt nogmaals.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...