Ga naar inhoud

Continue herstart pc


Aanbevolen berichten

In je handtekening staat een overvloed (lees: overmaat!) aan antivirusprogramma's (asquared antimalware 5 licentie, prevx, eset smart security 4). Draaien die allemaal real-time? Dan zitten ze elkaar lelijk in de weg en dat kan voor flinke problemen zorgen. Er mag er maar 1 real time draaien. Draaien er nu meer real time, dan moet je kiezen welke antivirus software jij wilt behouden en dan de andere verwijderen. Een andere mogelijke oorzaak: Het probleem dat jij beschrijft (spontane herstarts) heb ik 1 x eerder gehad met een splinternieuwe pc. Heb die pc teruggestuurd naar de winkel. Er werd een nieuw moederbord in gezet. Hielp niets. Weer terug gestuurd. Toen werd het werkgeheugen vervangen. Daarna nooit meer problemen gehad. Toch vreemd, want ik had het originele werkgeheugen getest met Memtest86 ([url]http://www.memtest86.com/[/url]) en er werden toen geen problemen gevonden. Ik moet er wel bijzeggen dat ik die test slechts 4 uur had laten draaien. Beter is om Memtest een hele nacht of zelfs 24 uur lang te laten draaien. Wanneer er ook maar 1 fout wordt gevonden, dan moet het werkgeheugen vervangen worden. Wanneer je meer dan 1 geheugenmodule hebt (en dat is tegenwoordig zo bij de meeste pc's), dan moet je Memtest laten draaien, terwijl er steeds maar 1 geheugenmodule gemonteerd is. Ja, dat kost je misschien wel een paar dagen, maar je zult wel van het probleem af willen.
Link naar reactie
Ik heb nu eerst eens wat veiligheids software uitgeschakeld, en tot nu toe start hij niet meer opnieuw op. Ik zal dat eerst eens testen. Ik draai nu alleen eset smart security 5, spybot S&D, prevx en RUBotted. Werkt het dan nog niet, zal ik die geheugentesten eens draaien. Ik merk al wel dat de pc een stuk sneller draait. A-squared lijkt mij altijd nog al vertragend te werken. Bedoel je dan dat als ik Eset Smart Security wil houden, ik al die andere weg moet doen, zoals A-squared en MBam? Wat A-squared betreft, die wil ik dan wel weg doen, maar blijkbaar herkent (vaak ook false positive) die soms dingen die anderen niet 'herkennen', zoals die van Softonic Unlocker (riskware). Dan moet ik uittesten of ik A-squared ook voor vertraging zorgt als De voeding is het echt niet, die is zwaar zat en redelijk nieuw, ook van een goed merk.
Link naar reactie
"die voeding is het echt niet": ook voedingsfabrieken werken op maandagochtend.... en een voeding, al is ie nog zo nieuw en betrouwbaar qua merk, kan ook een tik krijgen waardoor die niet meer voldoet. ik zeg met peterkramer niet dát het de voeding is, maar je redenen om dat niet na te gaan zijn niet echt valide :wink:
Link naar reactie
[quote:cf1eb30c58="derkdejong"]"die voeding is het echt niet": ook voedingsfabrieken werken op maandagochtend.... en een voeding, al is ie nog zo nieuw en betrouwbaar qua merk, kan ook een tik krijgen waardoor die niet meer voldoet. ik zeg met peterkramer niet dát het de voeding is, maar je redenen om dat niet na te gaan zijn niet echt valide :wink:[/quote:cf1eb30c58] Oke maar soms voel je aan je water dat het dat niet is ;-) ik heb nu even wat beveiligingssoftware uitgeschakeld en tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik zal alle suggesties wel gewoon afwerken door een proces van eliminering.
Link naar reactie
[quote:d12be8d534="Hasta La Vista"]Bedoel je dan dat als ik Eset Smart Security wil houden, ik al die andere weg moet doen, zoals A-squared en MBam?[/quote:d12be8d534] Spybot S&D is achterhaald. Deïnstalleren! Gebruik in plaats daarvan de gratis versie van MBAM. Die is veel beter dan Spybot S&D. De gratis versie van MBAM draait niet real time (dat wil zeggen voortdurend), maar alleen on demand (op aanvraag). RUBotted schijnt samen te kunnen werken met andere antimalware software. Toch kunnen combinaties van antimalware programma's soms voor problemen zorgen. Gisteren nog hielp ik mijn schoonmoeder door haar pc even op afstand over te nemen via Teamviewer. Uit gewoonte liet ik op haar pc MBAM een snelle scan uitvoeren. En toen meldde Avast zich met de melding dat er een rootkit was gevonden met de naam mbam.exe. Tja, ik bedoel maar; die programma's zien elkaars gedrag als een bedreiging. Mijn advies: gebruik slechts 1 antivirusprogramma en houdt daarnaast de gratis versie van MBAM erbij. Bestanden die je downloadt, worden als het goed is, al automatisch gescand door je virusscanner. Maak er een gewoonte van om die gedownloade bestanden ook nog even te scannen met MBAM voordat je ze opent. Dan ben je volgens mij safe genoeg. Liever niets downloaden van Softonic, CNet en Tucows. Die downloadsites maken gebruik van een wrapper (verpakking). Daardoor krijg je er vaak spul bij waar je niet om verlegen zit, zoals een andere zoekmachine of een toolbar. Kijk hier voor meer info: http://www.emsisoft.com/en/kb/articles/tec120224/
Link naar reactie
[quote:553d429224="porrelaar"][quote:553d429224="Hasta La Vista"]Bedoel je dan dat als ik Eset Smart Security wil houden, ik al die andere weg moet doen, zoals A-squared en MBam?[/quote:553d429224] Spybot S&D is achterhaald. Deïnstalleren! Gebruik in plaats daarvan de gratis versie van MBAM. Die is veel beter dan Spybot S&D. De gratis versie van MBAM draait niet real time (dat wil zeggen voortdurend), maar alleen on demand (op aanvraag). RUBotted schijnt samen te kunnen werken met andere antimalware software. Toch kunnen combinaties van antimalware programma's soms voor problemen zorgen. Gisteren nog hielp ik mijn schoonmoeder door haar pc even op afstand over te nemen via Teamviewer. Uit gewoonte liet ik op haar pc MBAM een snelle scan uitvoeren. En toen meldde Avast zich met de melding dat er een rootkit was gevonden met de naam mbam.exe. Tja, ik bedoel maar; die programma's zien elkaars gedrag als een bedreiging. Mijn advies: gebruik slechts 1 antivirusprogramma en houdt daarnaast de gratis versie van MBAM erbij. Bestanden die je downloadt, worden als het goed is, al automatisch gescand door je virusscanner. Maak er een gewoonte van om die gedownloade bestanden ook nog even te scannen met MBAM voordat je ze opent. Dan ben je volgens mij safe genoeg. Liever niets downloaden van Softonic, CNet en Tucows. Die downloadsites maken gebruik van een wrapper (verpakking). Daardoor krijg je er vaak spul bij waar je niet om verlegen zit, zoals een andere zoekmachine of een toolbar. Kijk hier voor meer info: http://www.emsisoft.com/en/kb/articles/tec120224/[/quote:553d429224] Dan verwijder ik a-squared wel en houd ik mbam. Want a-squared lijkt mij de pc te vertragen en vaak false positives te geven. Daarnaast heb ik dan nog eset smart security, spywareblaster en prevx en rubotted.
Link naar reactie
dan nog heb je in elk geval 3 progjes die ongeveer hetzelfde doen, en dat blijft dus vragen om vertragen... aan eset meedraaiend (inluis firewall) en mbam eens in de week (tenzij je iets bijzonders merkt) heb je genoeg, en dat is betrouwbaar spul. sowieso zou ik die blaster meteen helemaal verwijderen.....
Link naar reactie
Ike die blaster heb ik verwidjerd, kan ik alleen nog kiezen tussen mbam of a-squared. De laatste maakt gebruik van Ikarus antivirus geloof ik. Waar maakt mbam gebruik van? Is ook bekend welke programma's de meeste conflicten veroorzaken? Toen ik a-squared uitschakelde had ik meteen al een snellere pc. Mijn gevoel zegt dat a-squared de meeste problemen veroorzaakt wat 'draaien' betreft.
Link naar reactie
Als hoofdprogramma gebruik je Eset Smart security 5. Wanneer je daar ook de firewall van gebruikt, dan moet je de eigen firewall van Windows uitschakelen (als Eset daar zelf al niet voor zorgt). Controleer dat via Configuratiescherm > Beveiligingscentrum en klik daar op Firewall, om na te gaan welke firewall is ingeschakeld. Er mag slechts 1 firewall op je pc in gebruik zijn! Daarnaast gebruik je dus MBAM. Dat programma draait niet permanent, maar alleen op aanvraag. Wanneer je een bestand/programma hebt gedownload, dan geef je een rechtsklik op dat gedownloade bestand en kies je 'Scannen met Malwarebytes Anti-Malware'. Zoals derkdejong al schrijft is het aan te bevelen om MBAM een maal in de week een snelle scan van de harde schijf te laten uitvoeren.
Link naar reactie
[quote:d12325a221="porrelaar"]Als hoofdprogramma gebruik je Eset Smart security 5. Wanneer je daar ook de firewall van gebruikt, dan moet je de eigen firewall van Windows uitschakelen (als Eset daar zelf al niet voor zorgt). Controleer dat via Configuratiescherm > Beveiligingscentrum en klik daar op Firewall, om na te gaan welke firewall is ingeschakeld. Er mag slechts 1 firewall op je pc in gebruik zijn! Daarnaast gebruik je dus MBAM. Dat programma draait niet permanent, maar alleen op aanvraag. Wanneer je een bestand/programma hebt gedownload, dan geef je een rechtsklik op dat gedownloade bestand en kies je 'Scannen met Malwarebytes Anti-Malware'. Zoals derkdejong al schrijft is het aan te bevelen om MBAM een maal in de week een snelle scan van de harde schijf te laten uitvoeren.[/quote:d12325a221] Die firewall van windows heb ik nooit aan gehad. Ik kies zelf via de windows beveiligins instellingen welke programma's ik gebruiken wil en die van windows zet ik altijd uit. Mbam heb ik ene licentie van, dus de gekochte versie. Alle andere beveiligingssoftware is ook allemaal met licentie, dus de volle versies. Ik heb al aardig wat uitgeschakeld: spyware S&D, spywareblaster, a-squared. Wel jammer omdat ik voor a-squared nog een lang geldige licentie heb. Maar die kan ik ook op de laptop zetten en daar mbam afhalen.
Link naar reactie
Ik ga er nu even van uit dat je de installatie dvd van Windows 7 hebt gebruikt om Windows te installeren op de tweede interne harde schijf. In het BIOS stel je nu in dat de pc op moet starten van die tweede harde schijf. Indien gewenst mag je in de opstartvolgorde het CD-station nog wel bovenaan laten staan (is altijd makkelijk wanneer je nog eens Memtest wilt draaien, of een Linux live cd wilt proberen :D) . Direct daaronder moet dan de tweede interne harde schijf komen te staan. En daar weer onder de SSD.
Link naar reactie
[quote:b99036aa4b="porrelaar"]Ik ga er nu even van uit dat je de installatie dvd van Windows 7 hebt gebruikt om Windows te installeren op de tweede interne harde schijf. In het BIOS stel je nu in dat de pc op moet starten van die tweede harde schijf. Indien gewenst mag je in de opstartvolgorde het CD-station nog wel bovenaan laten staan (is altijd makkelijk wanneer je nog eens Memtest wilt draaien, of een Linux live cd wilt proberen :D) . Direct daaronder moet dan de tweede interne harde schijf komen te staan. En daar weer onder de SSD.[/quote:b99036aa4b] Nee ik heb een backup via Acronis op een andere partitie gezet (geen ssd schijf, maar een andere 'gewone' HD). Die had ik wel bovenaan gezet in de bootsequence (in bios via 'del' bij opstart), maar hij doet niet, ik blijf dan een horizontaal streepje zien knipperen in het scherm. Hij herkent het dus blijkbaar nog niet. Alleen bij 'c' staat 'opstart, wisselbestand' en dergelijke (in systeem, geavanceerd, schijfbeheer). Ik draai nu trouwens alleen nog maar met Eset, en hij heeft het probleem nog steeds. Maar als ik bijv. via een opstart-cd met Acronis werk, is er geen enkel probleem met herstarten, de schrijven pruttelen dan dat het een lust is. Blijf dan toch denken aan iets software-matigs. De ssd had laatst een beschadigde sector, maar na een format en gerinstallatie was die fout weg.
Link naar reactie
Waarschijnlijk moet je die gewone hdd nog als actief markeren. Dan pas kun je vanaf die harde schijf/partitie opstarten. Start Schijfbeheer. Zie je die gewone interne harde schijf staan en is het een primaire partitie? Indien ja, dan klik je met de [b:10e7836aa8]rechter[/b:10e7836aa8] muisknop op die partitie en kies je 'Partitie als actief markeren'. Meer info vind je hier: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Mark-a-partition-as-active Nota bene: het gaat daar wel over Vista, maar dat komt doordat mijn pc op Vista draait en dan krijg ik van Microsoft automatisch informatie die betrekking heeft op Vista... Ik vermoed dat het onder Windows 7 precies zo gaat.
Link naar reactie
[quote:93a0f7ac0b="porrelaar"]Waarschijnlijk moet je die gewone hdd nog als actief markeren. Dan pas kun je vanaf die harde schijf/partitie opstarten. Start Schijfbeheer. Zie je die gewone interne harde schijf staan en is het een primaire partitie? Indien ja, dan klik je met de [b:93a0f7ac0b]rechter[/b:93a0f7ac0b] muisknop op die partitie en kies je 'Partitie als actief markeren'. Meer info vind je hier: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Mark-a-partition-as-active Nota bene: het gaat daar wel over Vista, maar dat komt doordat mijn pc op Vista draait en dan krijg ik van Microsoft automatisch informatie die betrekking heeft op Vista... Ik vermoed dat het onder Windows 7 precies zo gaat.[/quote:93a0f7ac0b] Ik heb het al geprobeerd. Via dualboot pro. Maar als ik nu het systeem (exact dezelfde configuratie) via de gewone HDD opstart, gaat ie ook gewoon weer 'poef' en start weer op. De SSD schijf is dus het probleem niet. En man wat is zo'n gewone HDD langzaam zeg. Overigens, op mijn lapatop draaien verschillende beveiligingsprogramma's ook probleemloos naast elkaar. Loopt als een trein. Er is dus iets anders aan de hand. Kan er ergens een kabeltje los zitten? Of kan het ook nog aan een instabiele biosdriver update liggen? Wat zo gek is, is dat hij 2 tot 3 keer opnieuw opstart, verschilt na hoe veel tijd, soms 5 minuten, soms meteen, soms 10 minuten, maar als hij 'dat gehad heeft', ik er zo uren mee kan werken zonder dat hij weer opnieuw opstart. Dat laatste vind ik zo gek.
Link naar reactie
Je hebt op de gewone interne hdd een image gezet, wat je gemaakt had met Acronis. Daar stond dus ook (te) veel antivirussoftware op. Jammer. Wanneer je op die tweede interne hdd een [u:0f2f78de55]verse[/u:0f2f78de55] installatie van Windows had gezet, met enkel Eset als antivirus, dan had je beter kunnen vergelijken. Het kan nu nog steeds zo zijn dat tijdens de eerste minuten de diverse antivirus programma's met elkaar 'vechten', waardoor de pc herstart. Maar laten we dat even terzijde leggen en ingaan op jouw suggestie van een los kabeltje. Misschien, heel misschien is er ergens sprake van een slecht contact. Naarmate de pc warmer wordt, kan een stekkertje door die warmte iets uitzetten, waardoor het contact beter wordt en er geen uitval/herstart meer plaatsvindt. Dat kun je natuurlijk gaan controleren: Maak ieder kabeltje in je pc los en zet het direct weer goed vast. Vergeet daarbij niet de werkgeheugenmodules: haal ze een voor een los en druk ze daarna weer goed vast; je moet die bevestigingsclips aan beide zijden van het werkgeheugenreepje vast horen klikken, wanneer je de module in het slot drukt. Dan zit het geheugen pas diep genoeg in het slot.
Link naar reactie
[quote:29a47a9909="porrelaar"]Je hebt op de gewone interne hdd een image gezet, wat je gemaakt had met Acronis. Daar stond dus ook (te) veel antivirussoftware op. Jammer. Wanneer je op die tweede interne hdd een [u:29a47a9909]verse[/u:29a47a9909] installatie van Windows had gezet, met enkel Eset als antivirus, dan had je beter kunnen vergelijken. Het kan nu nog steeds zo zijn dat tijdens de eerste minuten de diverse antivirus programma's met elkaar 'vechten', waardoor de pc herstart. Maar laten we dat even terzijde leggen en ingaan op jouw suggestie van een los kabeltje. Misschien, heel misschien is er ergens sprake van een slecht contact. Naarmate de pc warmer wordt, kan een stekkertje door die warmte iets uitzetten, waardoor het contact beter wordt en er geen uitval/herstart meer plaatsvindt. Dat kun je natuurlijk gaan controleren: Maak ieder kabeltje in je pc los en zet het direct weer goed vast. Vergeet daarbij niet de werkgeheugenmodules: haal ze een voor een los en druk ze daarna weer goed vast; je moet die bevestigingsclips aan beide zijden van het werkgeheugenreepje vast horen klikken, wanneer je de module in het slot drukt. Dan zit het geheugen pas diep genoeg in het slot.[/quote:29a47a9909] Nee die image was al een image met alléén Eset (ja en RUbotted, maar verder is alles eraf). Ik kijk de kabels en het geheugen in de slots nog even na.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...