Ga naar inhoud

MS-DOS programma start niet op: Con pages fout, niet aanwezi


Aanbevolen berichten

Ik heb een heel nuttig Dos programma welk ik regelmatig gebruik. Ik krijg echter sinds kort de melding: " Bad command or file name (3 maal) One or more con pages invalid for given keyboard code" Daardoor werkt dit programma niet. Het moet opstarten met een shift + F1 Ik krijg nu met deze key combinatie een kleine n zoals het nulletje van de graden, dus in de bovenste helft van de lettergrootte (ASCII 252) Noch in autoexec.bat of -.nt, noch in Config.sys of -.nt staat een "Mode con..... " commando. Waar kan Windows/Ms-Dos deze nog meer vandaan halen? System: WinXP Prof SP3 Keyboard Portugees perloc
Link naar reactie
andre@home dank voor antwoord! Ik heb inmiddels zelf ontdekt wat er mis is. Het simpele commando "chcp 860" in de Dos prompt bracht de oplossing| (Chcp: Change code page. Stond op 437) Ik gebruik Dosbox in de laptop met Win7. Werkt meer dan uitstekend en is razend snel, heb ik gemerkt. Ook die heb ik nodig omdat ik nog wel eens met databases van dBase IV werk. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...