Ga naar inhoud

locked .txt file


Aanbevolen berichten

Te gek voor woorden: Een .txt file op een Win7 Home Prem. systeem in de gebruikers temp map, welke geblokkeerd wordt door Windows. Alle data van het bestand komen overeen met de installatiedatum; ca. 1,5 jaar geleden. Bestand kan niet worden verwijderd, verplaatst of van naam veranderd. En dit omdat het bestand in Windows Verkenner zou zijn geopend. Hetgeen uiteraard onzin is. De bestandsattributen kunnen WEL worden gewijzigd(!) en ook kan het bestand worden overschreven(!) door een gelijknamig bestand. [u:706337d1c1]Gebruiker heeft admin rechten[/u:706337d1c1]. Geprobeerd: safe mode, ook in combinatie met verwijderpoging in DOS box. Hoe is dit simpel (liefst "handmatig") op te lossen? En.......: Ik heb me in Win7 nog nooit bezig gehouden met safe mode, maar onder XP kon je een keuze maken om in safe mode in te loggen als Administrator (of als Gebruiker uiteraard). Onder 7 ontbreekt deze keuze. Althans in Home Prem. Vreemd, of hoort dit zo?
Link naar reactie
Die eigenaar truc werkt niet: Windows blijft drammen dat er niets mogelijk is "omdat het geopend is in Windows Verkenner". Bij een verwijderpoging in een Dos box geeft Windows aan dat het "proces geen toegang heeft tot het bestand omdat het in gebruik is door een ander proces". Het meest idiote is echter dat het bestand in kwestie WEL overschreven kan worden door een .txt file met dezelfde naam.... Gooit 't maar in m'n pet!
Link naar reactie
[quote:953455b4db="Peter Vooges"]En met lockhunter krijg je iig inzicht welk programma de zaak blokkeert.[/quote:953455b4db] Ik betwijfel het, want het enige programma dat er iets mee kan (nml. openen, wat niet het geval is), zou een tekstverwerker zijn. Windows zelf geeft aan dat-ie geopend is in Verkenner. Gekker kunnen we het niet maken... :( Ofwel: iedere melding dat een programma de zaak zou verpesten, berust op onzin, want anders zou ik ook geen attributen kunnen wijzigen, overschrijven, etc.
Link naar reactie
[quote:f00883e280="Peter Vooges"]Dan toch maar met een Live CD met Linux ? Uiteindelijk gaat het er om dat je slimmer bent dan je computer en daar twijfel je toch niet aan ? :wink:[/quote:f00883e280] Nee, je hebt gelijk. Ik vind het altijd een uitdaging om dit soort akkefietjes op te lossen. Als het enigszins mogelijk is zonder hiervoor hulptooltjes uit de kast te trekken.
Link naar reactie
Ik heb toevallig een W7 Home premium laptop onderhanden met als gebruikersaccount een XXX met administrator rechten en een YYY met beperkte gebruikersrechten. Zowel in de gewone modus als in de veilige modus moet je kiezen tussen één van de twee. Dus ik begrijp je verhaal niet goed of er is inderdaad wat mis bij jou. Misschien bedoel je dat het echte Administrator-account mist? Dat kan je evt activeren, zie http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=71096
Link naar reactie
Nee, da's niet wat ik bedoel. In geval van een wens om volledig toegang te hebben tot alles op een Win7 systeem, zou ik [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207041&highlight=baas]mijn eigen tip[/url] (Geplaatst: 25 mrt 2010 21:09) volgen. Ik verbaasde me er over dat bij een start naar veilige modus in XP een keuze gemaakt kon worden uit "Administrator" en (b.v.) je eigen account (met admin rechten!), maar dat in 7 Home Prem. er geen enkele keuze gemaakt kan worden bij een start naar Safe Mode. Er wordt vanzelf ingelogged naar de gebrukers account (met admin rechten en uitgeschakelde UAC).
Link naar reactie
[quote:040ca79744="lion"]Als het enigszins mogelijk is zonder hiervoor hulptooltjes uit de kast te trekken.[/quote:040ca79744] Ondanks je liever geen hulptooltjes wilt gebruiken, zou je het wellicht kunnen proberen met [url=http://www.windows7download.com/win7-temp-file-cleaner/svujuqat.html]Temp File Cleaner.[/url] Want daarvan is behalve een installeerbare versie, eveneens een portable versie beschikbaar. Die kun je zonder installatie draaien vanaf een usb-stick. En is slechts 884.11 KB groot.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...