Ga naar inhoud

SSD inbouwen op Acer computer


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag die ik nog niet terug heb gevonden in computer totaal. Eigenlijk verbaast mij dat een beetje want ik denk dat er veel mensen zijn die een systeem hebben waar vanuit de fabriek windows is geinstalleerd. Nu er veel wordt gesproken over SSD schijven had ik verwacht dat deze vraag wel een keer voorbij zou komen. Nee dus, vandaar hier mijn vraag: Het gaat om het inbouwen van een SSD schijf in een Acer computer. Nu zal het inbouwen wel geen probleem zijn, maar hoe zit het met het besturingssysteem? Ik heb geen CD van Windows bij de aankoop gekregen. Het besturingssysteem was voorgeinstalleerd op de harde schijf. Wel heeft de computer bij de opstart een set DVD's aangemaakt. De harde schijf is vanuit Acer in 2e gedeeld. Op de C schijf staat het besturingssysteem en de D schijf. Het is een harddisk van 1,5 TB Mijn vraag is eigenlijk simpel maar misschien heel moeilijk. Hoe kan ik het besturingssysteem van de Acer op de SSD plaatsen waardoor de computer voortaan via de SSD opstart?
Link naar reactie
[quote:9dc50d6830="aberg"]Het gaat om het inbouwen van een SSD schijf in een Acer computer.[/quote:9dc50d6830] Om welk merk/type Acer PC en SSD gaat het eigenlijk? En welke Windows versie draait daarop? Omdat voor een SSD schijf Windows 7 aan te raden is, zou je op het Windows SevenForums deze thread kunnen checken [url=http://www.sevenforums.com/installation-setup/117903-install-new-ssd-old-hdd-recovery-partition.html]Windows 7 - Install to new SSD from old HDD Recovery Partition.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...