Ga naar inhoud

hoe kopieer ik mijn Documenten met Xcopy


Aanbevolen berichten

Dagelijks maak ik met Xcopy (via een batchbestand) een kopie van wat er die dag is veranderd. Met veel hulp (van de forums) lukt dat nu feilloos. Op één ding na: De map Documenten. Ik heb gezorgd dat die staat op een aparte data schijf: D. Daarin staat een map: Wil; daarin staat alles van de map Documenten. Bovenin de adresbalk staat dan ook: Wil-Asus (mijn computernaam)  data(D:)  Wil Elke dag moet dus de (gewijzigde) inhoud van D:\Wil met xcopy naar een andere bestemming worden gekopieerd. Dat lukt niet. Hoe krijg ik de locatie van d:\wil te zien? Als ik in Start/uitvoeren intik Shell:personal (terwijl ik in D:\wil sta) en dan klik op een leeg gedeelte van de adresbalk, zie ik: D:\wil
Link naar reactie
Je kunt zo'n batchbestand ook "laten draaien" mbv een tooltje Synctoy. Maak een profiel aan, kies de bronmappen en kies de doelmappen en selecteer de optie "Echo" voor het backuppen. Eigenlijk een GUI, het batchbestand zelf zie je niet meer. Werkt perfect... Jouw echte probleem heeft hier mee te maken: http://www.helpen.be/showthread.php?t=415 Das een oud probleem sinds er al XP is (2001). Je kunt nog verder zoeken via: http://www.google.nl/#hl=nl&sa=X&ei=gyZmT_fFFcLsOfLl5JsI&ved=0CBoQBSgA&q=dos+naam+mijn+documenten+map&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=9fa24e837d0c1e60&biw=1280&bih=589 voeg in de zoekactie eventueel "windows 7" of "windows xp" met " " .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...