Ga naar inhoud

[WIN7] Netwerksleutel wordt niet onthouden


Aanbevolen berichten

Ik loop tegen een eigenaardig probleem op in windows 7 professional Heb deze gisteren opnieuw geinstalleerd maar dan in 64bit versie met nieuwe hardware (antenne voor wifi is hetzelfde gebleven) Wanneer ik de pc herstart is de netwerksleutel voor mijn netwerk verdwenen. Ook als ik handmatig een netwerkprofiel aanmaakt, is dit na opnieuw opstarten simpelweg verdwenen. Kan dit komen door de vele updates (het blijft windows) die er na een verse installatie bijkomen? Of is er iets anders aan de hand? Mochten jullie gegevens van de pc nodig hebben, dan kan ik die melden. Edit: Update: na een aantal minuten slaapstand (had de automatische instellingen nog niet gewijzigd in energiebeheer) weer het netwerkprofiel verdwenen. Dus geen updates tussendoor...
Link naar reactie
Inmiddels (na 100x invoeren) blijkt de netwerksleutel wel te worden onthouden. Toen ik drivers installeerde kwam er gelijk een programmatje mee. Sinds ik daar de netwerksleutel in heb gezet als profiel, wordt deze in elk geval wel onthouden. Maar vaak wordt de verbinding niet of slecht gelegd. Stomme is dat windows zelf de drivers niet kon vinden, terwijl het een redelijk standaard adapter is (Realtek) Goed kans dat er een conflict zit, ik ga dat programma er even afhalen. Edit: zojuist geprobeerd. Blijkt dat ook de drivers worden verwijderd bij het verwijderen van de utility. Dus opnieuw geinstalleerd. Helaas waren er geen opties mogelijk in de hele installatie. Geen schijfletter, geen mogelijkheid tot enkel de drivers installeren.
Link naar reactie
Kan je eens het merk en model van je wlan kaartje of stick hier plaatsen ? Er zijn altijd drivers beschikbaar voor modellen zónder irritante software. Heel erg vaak wordt er gebruik gemaakt van een bepaald merk chipset op een wlan kaart, wat veelal doorverkocht wordt aan grote bedrijven zoals D-Link, Sitecom en Belkin. Van Belkin weet ik dat zij helemaal niéts zelf maken en de hardware in licentie lenen van bedrijven waaronder Cisco en nog een paar. Belkin 'plakt' er dan een behuizing omheen van henzelf. Met het merk/model kunnen wij eens op zoek gaan naar juiste drivers zónder software. Om maar een voorbeeld te geven: Een Thomson TG123G usb stick, met de G-waarde voor draadloos internet, is in feite een realtek usb wlan stick, maar met een Thomson behuizing eromheen. [img:f926ee2fd2]http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1246526682.jpeg[/img:f926ee2fd2] [i:f926ee2fd2]zo'n ding dus..[/i:f926ee2fd2].
Link naar reactie
http://www.station-drivers.com/page/realtek_wireless.htm CTRL F en dan in het zoekvakje onderstaande invullen: - 8188CU Dan op het juiste icoontje (floppydisk) klikken om de juiste driver te downloaden. ---- Medion verkoopt erg vaak spul dat niet op hun website staat. Zo heb ik eens een laptop van een klant ter reparatie hier gehad, uit 2011, waarvan er geen énkele driver op de website van Medion stond. Kon ik alles opzoeken. Heb de klant overigens een versie van W7 Ultimate 64B NL verkocht, toen was het probleem opgelost. De laptop bleek achteraf een BTO (build to order) variant van de MSI GX780 te zijn met een Medion behuizing en stickers en een aangepaste versie van (in 2011 nog wel) Windows Vista Home Premium. Medion is, net als Belkin en Sitecom, enkel een dozenschuiver van producten. Ze lenen in licentie grote aantallen producten van producenten, plakken hun eigen behuizing en/of stickers op en verkopen het als eigen producten. Op zich niets mis mee, wij doen dat ook. Wij verkopen PC's onder onze eigen merknaam (op aanvraag), maar wij zorgen tenminste dat onze klanten bij problemen direct geholpen worden, meestal binnen 12 uur. Anyways ... succes !! Mocht het niet lukken, dan horen we het graag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...