Ga naar inhoud

Hocus Pocus ?? XP Licentiecode verandert ??


Aanbevolen berichten

Ik geloof mijn ogen niet. Ik had nog een oude Dell GX270 staan met XP SP2 er op. Die gaf problemen met het updaten naar SP3. Ik heb de gehele harde schijf leeggemaakt (KILLDISK) opnieuw NTFS geformatteerd en een versie van XP PRO SP3 geïnstalleerd. Tijdens de installatie heb ik de licentiecode ingegeven die hoort bij deze PRO SP3 CD. Toen ik daarna Windows Update toepaste, werd eerst een validatie uitgevoerd en wat bleek? Ik krijg de boodschap dat de licentie niet legitiem is. Dat kan niet want dat heb ik al diverse malen geïnstalleerd zonder validatieproblemen. Dus met SPECCY nog eens gekeken welke licentiecode vermeld wordt en wat blijkt???? Inderdaad een geheel andere - mij totaal onbekende - 25 character code staat er!! Waar kan die vandaan zijn gekomen maar beter nog HOE krijg ik dit nog veranderd?? Ik heb onderwijl wel de BIOS ge-update van A03 naar A07, maar dat kan er toch niets mee te maken hebben?? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Link naar reactie
[quote:0ed83d8e29="derkdejong"]wellicht is er iets misgegaan bij het slipstreamen...?[/quote:0ed83d8e29]Dat verklaart toch niet waarom het op andere systemen waar deze SP3 geïnstalleerd is, wel de juiste licentiecode blijft bestaan? In het verleden heb ik van het geslipstreamde bestand (WinLite.iso) eens twee CDs gebrand. Ik weet niet welke ik gisteren gebruikte, maar die moeten dan toch 100% gelijk zijn? Ik heb al geprobeerd te zoeken (onder Windows) naar (delen van) de licentiecodes op deze CDs maar die worden niet gevonden.
Link naar reactie
[quote:b799776a33="MicrosoftHelpt"]Voor Windows XP is er ook nog een Key update tool. Meer info over deze tool kunt u lezen op de volgende pagina: [url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/help/genuine/product-key[/url][/quote:b799776a33]Bedankt voor deze link. Ik heb het precies zo kunnen uitvoeren als in de instructies staat inclusief het invoeren van de nieuwe (mijn oude) licentiecode. Echter... Na opnieuw opstarten staat (volgens Speccy) nog steeds de eerdere code vermeld. Ik dacht ik ga toch nog eens verder en wacht af of het wellicht nu misschien toch niet stuk loopt bij het valideren en wat bleek??? Toen ik Windows Update uitvoerde kwamen meteen 111 update (112MB) te voorschijn en die werden gedownload/geïnstalleerd!?! DUS deze keer werd niet eerst het validatieproces uitgevoerd. Raar, maar waar. Welnu, tijdens het installeren van de vele updates heeft hij toch eens (na 12) een validatie uitgevoerd en nu is het systeem blij en is het OK. Hopelijk blijft nu alles verder goedgaan, maar begrijpen doe ik het niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...