Ga naar inhoud

Slaapstand niet uit te krijgen?


Aanbevolen berichten

Hallo, Vreemd probleem hier. Als ik mijn computer lange tijd niet gebruik is er niets aan de hand, gaat hij niet in de slaapstand. Dit is het geval als de monitor aan staat. Maar zodra ik monitor uit zet en de computer aan laat staan gaat hij in de slaapstand. Zo lijkt het tenminste. Beeldscherm is dan zwart als ik de monitor aanzet. Wat ik ook doe, een willekeurige toets indrukken, ctrl + del toets indrukken dit werkt allemaal niet. Ook zachtjes de aan/ uit knop indrukken werkt ook niet. Bij energie beheer staat heel duidelijk aangegeven dat de slaapstand NOOIT is. Dus met beeldscherm aan gaat hij ook nooit in de slaapstand, maar met beeldscherm uit gaat het beeld op zwart en krijg ik ook niets meer te zien. Windows 7 home versie. Zijn dit bepaalde instellingen die ik moet aanpassen?
Link naar reactie
Mogelijkheden: 1. Zet zowel 'slaapstand' als 'het beeldscherm uitschakelen' op 'nooit' 2. Koppel het apparaat los en sluit dit weer aan, of start de computer opnieuw op. Controleer ook of u over de meest recente stuurprogramma's voor al uw apparaten beschikt. Zie "Stuurprogramma's bijwerken: aanbevolen koppelingen" voor meer informatie: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Update-drivers-recommended-links 3. Sommige monitoren kunnen meerdere invoeren hebben (VGA, DVI, HDMI, etc, soms zelfs meer dan één per soort) en als je dan de verkeerde invoer geselecteerd hebt krijg je ook dit symptoom.
Link naar reactie
Volg de onderstaande stappen: Controleer of wordt toestaan ​​dat dit apparaat de computer kan wekken, controleer dit in Apparaatbeheer. 1. Klik op Start, typ Apparaatbeheer in het vak en druk op Enter. 2. Selecteer het toetsenbord, het zal je toetsenbord weergeven, klik met de rechtermuisknop en kies 'Eigenschappen'. 3. Selecteer het 'Energiebeheer' tabblad. 4. Controleer of "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" aangevinkt staat. 5. Herhaal deze stappen voor muis, monitor en netwerk adapters. Hoop dat het werkt! Verder: hoor jij piepjes of iets dergelijks? Het zou zo kunnen zijn dat je Grafische kaart kapot is of oververhit raakt en dan niet in staat is om terug te schakelen, totdat de temperatuur is gedaald.
Link naar reactie
nvandaalen nogmaals dank. Computer is net een paar weken oud. Temperatuur is netjes. Hoor geen piepjes gelukkig. Heb alles gedaan wat jij geschreven heb. Alleen bij Monitor had ik niet het tabblad Energie tot mijn beschikking. Maar hier staat ook niet de echte monitor die ik heb alleen Algemeen niet PnP beeldscherm Alles wat aangevinkt moest staan staat aangevinkt. Maar ik zal eens kijken of er een driver is voor de moniter. Jammer maar helaas. Er is geen beter stuurprogramma geeft hij aan bij installatie: ACER AL2416W is mijn monitor.
Link naar reactie
nvandaalen heb de volgende pc specificaties: Processor = Core I7 2600/3.4 ghz Moederbord = Gigabyte = GA-Z68X-UD3H-B3 Hardeschijf = Vertex 3 120 gb Videokaart = Radeon 5450 Silent / lp 1 gb Intern geheugen = Corsair DDR3 1333 MHZ 16 gb (4 * 4 gb) Voeding = Crosair Gaming series GS 800 - 800w En dan zitten er ook nog 4 Samsung Sata schijven in van 1,5 tb per stuk Hopelijk heb je hier voldoende aan. Monitor is dus: Acer AL2416W Zal het morgen eens met een andere monitor eraan proberen om te kijken of het aan de monitor ligt.
Link naar reactie
Probleem was toch niet verholpen. Was iets te enthousiast. Andere monitor aangehangen en het probleem deed zich niet voor. Hele nacht aan laten staan en monitor uit. Vanochtend monitor aangezet en had gelijk beeld. Vandaag dan maar gelijk een nieuwe monitor gekocht ook een 24 inch monitor van BenQ en die werkt prima. Ook een paar uur uit gezet vandaag en gelijk weer beeld. Conclusie, probleem ligt toch niet in de Windows maar aan de monitor zelf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...