Ga naar inhoud

Bij aanklikken account start pc opnieuw op


Aanbevolen berichten

Probleem: 5 accounts op de pc. Komen in beeld na opstartten, en blijven ook staan. Dan komt het moment dat je op een der accounts gaat klikken omdat je uiteraard iets wilt gaan doen. Dan gebeurt het: welk account ik ook aanklik (die met- of zonder wachtwoord), na op welk account ook maar geklikt te hebben start de pc steeds opnieuw op. Werken met de pc is hierdoor dus onmogelijk. Systeem: windows XP, pc 5 jaar oud, 2 GB geheugen, harde schijf van 320 Vraag is natuurlijk: wat is er aan de hand- en: hoe is dit op te lossen ? Bij voorbaat alleen al reeds mijn vriendelijke dank voor eventuele pogingen van jullie kant, Griffioen
Link naar reactie
Dat klinkt naar een virus wat , ik meen eervorig jaar de PC in een loop knalde. Gebeurd dit alles ook als je in veilige modus opstert?? Zo niet ASAP data veilig stellen en een HJT log plaatsen in Privacy en beveiliging. Mocht je een cd kunnen maken /hebben met een rootkitscanner kun je die nog even proberen suc6 Anjo
Link naar reactie
Hallo Anjo, Alvast dank voor je reply. Pc start op. Kan in de bios komen en daar zaken veranderen, maar verder is er niets mogelijk. Bij pogingen om vanaf de Windows XP cd op te starten, moet je dan dus bij het opstarten een toets indrukken, maar dààr... wordt niet op gereageerd. Hij start gewoon op, en na een account aangeklikt te hebben start ie gewoon weer op. Ik kan dus ook geen cd maken, of gegevens op een cd/dvd zetten. 'k Heb geheuegen al verwisselt, al vanalles losgelaten op de internet aansluitingen, in bios al van alles geprobeert (ik computer al zo'n 25 jaar, en weet doorgaan ook met storingen wel van de 'hoed en de rand'), maar het lijkt er op dat ik een nieuwe pc moet kopen. Is opzichzelf niet zo erg, maar de data van de harde schijf ben ik misschien kwijt, en dàt is nog het ergste. Wie nog een oplossing weet ? Is van harte welkom. m.v.g. aan jullie, Griffioen
Link naar reactie
Ben een heel klein stapje verder. De harde schijf losgekoppeld en dan pakt ie de windows xp cdrom pas (?), maar nuja, dan doet ie het dus, ik bedoel: opstarten met de cdrom. Zo snel als ie de cd pakt, stekker van de hd er weer ingedrukt. Hij verzamelt nu even diverse bestanden/programma's Dan komt het menu: Installeren, Repareren of Exit. Ik heb repareren nodig daar ik bestanden moet bewaren op de harde schijf (zo gauw ie het doet direct backups gaan maken dus !!!!!!!) Na op R gedrukt te hebben voer ik bij de volgende vraag een 1 in en dan vraagt ie om een Administrator wachtwoord op: Tsja, maar wat, wàt is een Administrator Wachtwoord ???? Het is in elk geval niet m'n account wachtwoord ! Als je hier niets invult en op enter drukt, komt de Prompt in beeld en kun je de pc opnieuw opstartten. Hoe dus nu verder ? Griffioen
Link naar reactie
bericht van canonboy klopt. Safe mode bereik je via F8 niet via je bios. data zijn niet weg, tenminste nog niet, als je een verse install doet is dat lastiger, tenzij je de nieuwe over de oude zet ZONDER te formateren. Admin password is vaak admin / administrator. En waarom niet jouw accountWW , heb jij geen adminrechten toegekend aan jezelf??
Link naar reactie
Administr. passw. heb ik dus, maar werkte niet. F8 Toets werkte ook niet. Grote probleem is dat er op partitie C: data staat die bewaard moet blijven. Kan ik rucksichtlös formatteren ? Dan was ik inmiddels al zover gekomen dat me dat n.a.w. wel zou gaan lukken. Toch PC weggebracht naar een bedrijfje. Daar kunnen ze n.a.w. wel de data (Documents and Settings) wel naar de andere partitie van m'n harde schijf zetten. Morgen maar ns kijken of ze dat gelukt is. Is het opmerkelijk dat twee bedrijven waar ik langs geweest ben vanmiddag als 1e stelden: "Worden er ook Online Games gespeeld op deze PC, i.v.m. daardoor binnenhalen van virussen" ??? En jawel: door de kids worden er online games gespeeld daarop. Maar zou dat één van de oorzaken kunnen zijn ? Griffioen
Link naar reactie
Griffioen, je zegt dat F8 niet werkt. Wanneer heb je op deze toets gedrukt? Het is de bedoeling dat je al heel gauw op F8 drukt en dan blijft tokkelen. Als je de melding krijgt dat Windows gaat starten ben je al te laat. Misschien heb je het wel goed gedaan maar als je slecht 1x hebt gedrukt dan is dat meestal niet goed of je hebt net op het juiste moment gedrukt, daarom tokkelen. Succes.
Link naar reactie
Dat met die F-Toetsen heb ik allemaal- en ook op de door jullie voorgeschreven manier gedaan, maar niets hielp. Harde schijf bij dat bedrijfje waarik het eerder over had, met een speciale kabel gekoppeld aan een laptop, en daar herkent ie de hd weer, en kan ie ook de essentiele info op een stick branden. Omdat dit echter zo'n 4 uur in beslag zou nemen, besloten we dit daar maandag te gaan doen. PC weer mee naar huis genomen en wat "geprutst" in de bios. Na 4 x opgestart te hebben herkent ie ineens ??? de harde schijf. Nu ben ik bezig om partitie C: te formatteren en windows XP er weer op te zetten. De bestanden zijn door het bedrijf al wel op partitie D: gezet. Eerst dus nu met de WinXP disk partitie C: geformatteerd Dan komt: Setup kopieert nu Bestanden Dan: Setuop Initialiseert Dan: De Computer wordt nu na xx sec. opgestart. Hierna moet het verder normaal verlopen... Helaas: nu komt er in beeld Schijfleesfout. Druk op: CTRL + ALT + DEL om opnieuw op te starten. Maar zelfs dat opnieuw opstarten met CTRL+ALT+DEL lukt al niet... [b:1dd9ad7750]Hélp !!![/b:1dd9ad7750] Griffioen
Link naar reactie
'k Heb dé data waar het om ging, inmiddels veilig kunnen stellen. Hoe ? Wel zo: Andere pc open geschroefd, en de probleempc open, en de harde schijf van de probleempc waar de data op stond met een rood smal data kabeltje op een extra daar speciaal voor aanwezige poort aangesloten op het moederbord van de andere pc die oke is. (noem ik even: "goede pc") Toen de goede pc opgestart en de probleem pc aangezet (alleen stroomkabel daarop aan gesloten omdat de probleem hd ook stroom moet hebben immers. Op de goede pc kwam bij aanklikken van "Deze Computer" nu ook de probleem hd in beeld die nu aangesloten was met dat rode datakabeltje op het moederbord van de goede pc. Met verkenner kon ik toen de map met de belangrijke gegevens naar een plek op de harde schijf copieren van de goede pc. Daarna een DVD gebrandt met de belangrijke gegevens en ook nog op een stick gezet, zodat de data nu veilig is. Bij daarna nog van alles en nogwat aan pogingen om de probleempc weer aan de praat te krijgen, lukt dat niet meer. Nu steevast de melding in een zwart dosscherm: "[b:91a8bd3a8b]Schijf Lees Fout[/b:91a8bd3a8b]" "Druk op CTRL+ALT+DEL om het weer op te starten", maar dat lukt dus niet meer... Ik ga er nu vanuit dat de processor niet oke meer is en de harde schijf. Ik ga er daarbij nu ook vanuit dat het allemaal niet meer tegen een normaal bedrag te repareren is, toch ? Wel, ik wilde jullie dus ook de (gedeeltelijke) oplossing van mijn probleem niet onthouden. Jammer is dat ik er in totaal zo'n drie dagen druk mee ben geweest om wat data te redden. De PC kan ik denkelijk afschrijven. Nu ik n.a.w. weer vastzit aan het kopen van een nieuwe PC, valt het me op dat er steeds meer computershops verdwijnen. Ik bedoel dan computershops waar je als klant zo even naar binnen kunt lopen om alles ook even in het echt te zien. Ze zijn er nog wel, maar m.i. wordt het wel steeds minder. Is dat eigenlijk ook niet vreemd daar ons hele leven, zwart/wit gesteld inmiddels steeds meer en meer van internet enzo afhangt ? In zo'n geval moet je als consument/burger toch op een goede, eenvoudige wijze goede pc's e.d. kunnen verkijgen ? Maar goed, dat zal een andere discussie worden. Griffioen
Link naar reactie
Je zou nog een live CD kunnen proberen (in bootvolgorde CD/DVD bovenaan zetten) http://www.hiren.info/pages/bootcd Windows basis, veel tools http://www.hirensbootcd.org/download/ Ubuntu (niet installeren maar door laten starten) Linux basis, benadert HD anders dan Windows http://computertotaal.nl/article/22607/ubuntu-11-04.html http://sites.google.com/site/computertip/uitproberen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/654259-Stomme-fout-gt-Partitie-verwijderd post13 Parted Magic, ook Linux basis en mét tools http://computertotaal.nl/article/21242/parted-magic-5-1.html http://partedmagic.com/
Link naar reactie
Inmiddels is duidelijk (denk ik tenminste ?) dat het probleem: de Harde Schijf is. SATA, 320 GB. Met idd..... behulp van een andere HD, 80 GB, heb ik de hd (320 GB) nu zelfs 3 x een LOW LEVEL Format gegeven. Programmaatje daarvoor gedownload, m.b.v. van die andere schijf, [b:832831355a]want....[/b:832831355a] Normaliter mag je dan toch verwachten, toch ? Dat je HD dan weer in orde is ?! Het volgende doet zich dan echter voor: Na Low Level Format windows XP m.b.v. de Originele CDRom er weer opgezet. Ondanks de biosinstellingen, waarmee ik al flink (gedwongen ?) ge-expirimenteerd heb, start ie alleen maar van de CD op als ik tijdens het opstarten of de data kabel- of de voedingskabel uit de HD haal, en hem er dan bij het verdere opstarten daarna er snel en 'op tijd' weer indruk. Dit dus ondanks welke bios(opstart) instelling dan ook !? Als ik de 1e keer, na de Low Level Format Windows XP er dan weer opzet (kan dan ook partities maken, wat ik dan ook doe), dan komt Windows XP Perfect op de 1e partitie waar ik hem wil, en waar ie volgens mij ook hoort. Punt daarbij is, dat ie dan steevast de stationsletter: "I:" aanneemt. Dit leidt, zo is mijn ervaring, tot een probleem bij verdere installatie, daar er dan later altijd hinderlijk en moeilijk tot niet verwijderbaar een blok op je Bureaublad verschijnt waarin gevraagd wordt om een Windowsdisk in de drive. (heeft dus te maken met die stationsletter die niet C: is ?!). Dus wat probeer ik dan (ja, ik heb weleens wat tijd over [zucht...]). Het systeem opnieuw op te starten met de Windows XP cdrom in de drive (bij dat opstarten moet ik dus altijd ???! een kabeltje van de hd lostrekken- en die er dan op tijd weer indrukken ?!). Oke, dan pakt de Windows XP CDRom het allemaal weer en zowaar, hij is dan even later bereid om Windows XP op, let op: op partitie C: te zetten !? Toch is het, zo blijkt, te vroeg voor gejuich. Windows formateert- of overschrijft partitie I: (is een keuze van je) dan de HD, zet de bestanden er weer keurig op en start dan weer op. "Zo", denk je dan: "Het is voor elkaar. Windows komt mij nu mooi op C:" Helaas, vergeet het dan maar. Op dit punt aan gekomen loopt ie dan weer steevast vast, met de volgende melding in een DOSScherm: "Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette (in de pc zit geen diskette station) niet lezen. Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur. Controleer de Windows-documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleidingen voor meer informatie" Vanaf dit moment is opstarten, ook met speciale BootCD/DVD's niet meer mogelijk. Het enige wat mij dan nog rest is dan opnieuw de HD op slechts en louter en puur en uitsluitend en alleen maar te formatteren met LOW LEVEL Format, en daarna Windows XP er pas weer op te kunnen zetten, waarmee ie gewoon weer als station de letter "I:" aanneemt, waar ik dan dus weer in een later stadium problemen mee krijg. Onder schijfbeheer zijn de driveletters wel te veranderen, maar niet die van de opstart/systeempartitie. De grote vraag is dus, na de LOW LEVEL Format (± 2 uur !), en nadat ik de schijf dan bij de direct daaropvolgende 1e keer kan partitioneren bij de 1e Windowsinstallatie: Hoe krijg ik Windows XP nu gewoon goed werkend op de partitie van de SATA HD 320 GB die als stationsletter C: heeft ? Het kàn natuurlijk dat er iets aan de hand is met die SATA HD van 320 GB ?! Maar vreemd is dan toch wel dat ie na een Low Level Format (die ik, zucht, straks alweer uit zal moeten voeren) Windows de 1e keer er wel opzet en het ogenschijnlijke in 1e instantie goed werkt, totdat dat hinderlijke kadertje in beeld komt vanwege klaarblijkelijk ??? het feit dat Windows XP niet op C: staat. Vreemd is ook dat op die andere HD van 80 GB (Nee, geen SATA) het allemaal wel perfect verloopt. Alleen maakt die schijf een scherp sissend geluid, dus dat is verder ook niet zo oke, dunkt mij. Nu ben ik wel bereid om een andere HD aan te schaffen, maar kan ik er dan wel vertrouwen in hebben dat het dan allemaal wel zo zal werken als ik het wil ? (En eigenlijk ook gewoon zo hoort ?) ??? Griffioen
Link naar reactie
Het Bios had wel een SATA optie. Deze uiteraard ook uitgeprobeerd. Maar goed, na ± een week 'donderjagen, vloeken, razen, tieren, schelden, huilen, stress, stress en nog eens stress', jawel een nieuwe pc kost zo een slordige ¤ 400/ ¤ 500, heb ik een oplossing waar ik mee kan leven. Na nogmaals een Low Level Format, Windows XP nogmaals ge-installeerd. Twee partities aangemaakt en de driveletter voor de opstart partitie maar gelaten zoals ie werd ([H:] ?). Toen ik dàt accepteren kon ? Verliep alles weer "voorspoedig" Nu draait die 320 GB SATA HD weer maar de opstart-partitie is dus nu H:. Ook niets aan te veranderen, want als ik die partitie weer met behulp van de Windows XP CD ga formatteren en hij dan C: wordt gaat het weer niet werken. De grootste handicap is dus dat ik schijnbaar moet leven nu met een Windowspartitie die niet C: mag heten, maar klaarblijkelijk slechts H: mag zijn. Nuja, als er verder geen problemen door ontstaan zal ik me er wel bij neerleggen. Verder werkt alles weer oke nu. Mijn dank voor alle reacties en hulp. Griffioen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...