Ga naar inhoud

Windows 7 Installatie


Aanbevolen berichten

Ik was al een tijdje aan het denken om mijn computer opnieuw te installeren en dat deed ik dus vandaag. Ik heb wel een probleem, er staat dat ik een stuurprogramma moet laden maar ik weet niet waar ik hem kan vinden, enig idee hoe ik dit kan oplossen? Mijn hardeschijf heet Seagate Barracuda 7200.10 ST3500830AS Alvast bedankt,
Link naar reactie
wel erg summiere info, zou jij zelf met deze info ook maar enigszins kunnen opmaken wat het probleem is? Ik vermoed, omdat je een harddisk vermeld, dat de windows installatie, geen harddisk kan vinden, en dus niet kan installeren. Wanneer krijg je deze melding? omschrijving van schermpje, wat voor driver heb je nodig? Wat voor merk/type computer heb je, of anders het moederbord, model/type. laten we daar eens mee beginnen.
Link naar reactie
Ik heb net gekeken en het moederbord type is : ECS MCP78PVM-PM Ik weet niet precies wat ik nodig heb er staat alleen dat hij geen besturingssoftware kan vinden en dan heb je nog een button daaronder met Rescan en bladeren. Het is een scherm na " Setup starten" Dit komt er het meest dichtbij wat ik kon vinden op google : http://i196.photobucket.com/albums/aa56/billyboy385/DSC05297.jpg http://i196.photobucket.com/albums/aa56/billyboy385/DSC05298.jpg
Link naar reactie
Anjo, waar ben jij mee bezig? Heeft helemaal geen sas schijven in zijn systeem hangen, dus dit is helemaal niet van toepassing. hij heeft een driver nodig van zijn moederbord, voor de sata raid controller. Probleem is dat zijn moederbord een OEM is, speciaal gemaakt voor een Packard Bell. En daar zijn geen W7 drivers rechtstreeks voor te vinden Maar volgens mij zou [url=http://natuurpics.nl/zooi/IDE.zip]deze[/url] moeten werken, maar ben het niet 100% zeker. Copieer de inhoud van de folder "sataraid" in de win7 of de win764 folders naar een floppy/usb Stick. en probeer deze driver toe te voegen tijdens installeren.
Link naar reactie
@ Marc Waar tover jij Packard Bell vandaan?. En ik bedoelde SATA driver, excuses voor de verspreking. Ik las uit t verhaal dat t aan t begin van een schone install plaats vind, dan is t eerste wat er op een systeem moet de driver van de schijf EDIT , zie nu dat de door mij opgegeven link niet die is die ik opgevraagd had bij de schijvenfabrikant, dan gaat t dus zeker fout..... :oops:
Link naar reactie
[quote:7c66913d4b="maki125"]Er staat dat hij geen nieuwe apparaten kan vinden en dat de drivers niet compitabel zijn, ik heb alleen de map sataraid van w764 gedaan, wat nu? Ik heb is gekeken op everest en vond de controller Nvidia MCP78, misschien dat je daar wat aan hebt?[/quote:7c66913d4b] Ja, dat typenummer zegt mij wel wat, dat nummer had ik ook al via google achterhaald. De driver die je geprobeerd hebt, was voor de MCP71, maar meestal willen die nog wel eens werken voor andere modellen, maar in dit geval dus niet. Even verder zoeken. Gezocht, en wat gevonden: http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Product/Product_Detail.aspx?DetailID=873&CategoryID=1&MenuID=20 Download daar de goede versie van de driver (32/64 bit), pak hem uit, en zet de driver op een usb stick Wat ook eventueel een optie is om in de bios de harddisk controller om te zetten van raid, naar ide. Maar dan moet je er wel rekening houden dat de hele schijf leeg gaat. [quote:7c66913d4b="Anjo"]@ Marc Waar tover jij Packard Bell vandaan?. En ik bedoelde SATA driver, excuses voor de verspreking. Ik las uit t verhaal dat t aan t begin van een schone install plaats vind, dan is t eerste wat er op een systeem moet de driver van de schijf EDIT , zie nu dat de door mij opgegeven link niet die is die ik opgevraagd had bij de schijvenfabrikant, dan gaat t dus zeker fout..... :oops:[/quote:7c66913d4b] Fouten maken we allemaal :) Als ik google op het moederbord model, krijg ik veel links terug, die het hebben over een packard bell machine, waardoor ik heel erg sterk het vermoeden dat het board bijna alleen gebruikt is door PB. Maar je hebt geen driver nodig voor de schijf. De schijf werkt gewoon, en de computer herkend hem helemaal. Het "probleem" hier is, dat het installatieprogramma van windows 7 niet met de onboard raid controller overweg kan, zonder een driver. De enige keer dat je wel een driver nodig hebt voor een harddisk, is wanneer de bios van een computer niet overweg kan met en te moderne harddisk. Dan kan je met een speciale driver de bios toch laten werken met die te moderne schijf. Maar dat is alleen van toepassing op antieke 486 machientjes en IDE schijven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...